Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Сайт учителя |
|
ПРЯМА МОВА. НЕПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ І РІВЕНЬ 1. Пряма мова супроводжується: а) вставними словами; б) словами автора; в) відокремленими членами речення. 2. Розмова двох осіб – це:
а) пряма мова; б) звертання; в) діалог.
3. Пряма мова – це: а) розмова двох осіб; б) чуже мовлення, передане дослівно, без змін; в) слова, синтаксично не зв’язані з членами речення. 4. Цитата, записана віршем: а) береться в лапки; б) не береться ніколи в лапки; в) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире. 5. Речення з непрямою мовою – це : а) просте двоскладне речення; б) складне речення; в) просте односкладне речення. 6. Кожна репліка в діалозі: а) береться в лапки; б) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире; в) виділяється комами. 7. Дослівний уривок з чийогось тексту або висловлювання на підтвердження думки – це:
а) діалог; б) цитата; в) звертання.
8. Пряма мова береться в:
а) лапки; б) дужки; в) не береться в лапки.
9. Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то ставимо після слів автора:
а) кому; б) крапку; в) двокрапку.
10. За метою висловлювання пряма мова є: а) питальною; б) розповідною; в) розповідною, питальною, окличною. ІІ РІВЕНЬ 11. Запишіть речення. Поставте розділові знаки. 1. Подумати тільки куди ми з тобою добрались сказала Тоня радісно тремтливим голосом На справжньому крейсері! 2. Ви були гордістю нашої школи сказав директор і додав Завжди радували гарними результатами з різних змагань. 3. Вже скоро загримить грім товариші говорив Брянський походжаючи по вогневій і задумливо помахуючи листівкою сказав Скоро скоро вдарять блискавиці під чужим небом. 4. Хай чабан усі гукнули за отамана буде! 12. Визначте схему даного речення:«Послухай, – каже Клим, – ти справді глузуєш?».
а) «П», – а. б) «П, – а, – п?» в) А: «П?».
13. Визначте схему даного речення: «Не проводжайте мене», – попросила Ліля рідних.
а) А: «П». б) «П, – а, – п». в) «П», – а.
14. Утворіть речення з цитатою і словами автора, правильно розставивши розділові знаки. а) Я так люблю свої сади й долини, і гори, й ріки, й мрійну синь гаїв, моя свята, безсмертна Україно! б) Караюсь, мучусь, але не каюсь. 15. Замініть пряму мову непрямою. а) Багатий брат каже вбогому братові: «Віддай мені корову назад». б) Хлопчик запитав Олену Василівну: «Який предмет ви викладаєте?». 16. Спишіть, виправляючи пунктуаційні помилки в оформленні речень з прямою мовою. а) «Якщо хочете вивчити музикальну індивідуальність якогось народу, то найкращий спосіб – це його народні пісні». – Радив Ромен Ролан. б) Наші предки часто уникали прямої відповіді на запитання: «Куди ви йдете (їдете)»? Замість неї приказували – «Не кудикай, бо старим будеш», «Куди йду, туди йду», – «На куди кину гору». в) «Де співають», – нагадував Ф. Шиллер, – «Там охоче лишайся жити, лихі люди не складають пісень». 17. Спишіть, розставляючи розділові знаки. Мову кожної дійової особи записуйте з нового рядка. Миколо Івановичу прошептав Петро он на березі горихвістка сидить. Підійдемо ближче, подивимось, як спалахує у неї хвіст. Як це спалахує здивувався Костя. Микола Іванович мовчки подав йому свій бінокль. І справді промовив невдовзі Костя на хвості спалахують якісь іскорки. А-а здогадався то яскраво-червоні пера. Як пташка співає, смикає хвостом і відкриває їх. Хвіст немов загорається. Ось чого вона називається горихвісткою. 18. Спишіть, поставте розділові знаки у реченнях з прямою мовою. а) Мати украдьки висушує очі кінцями хустки й наче виправдовується Ось повечеряємо і я наспіваю тобі колискових… Ти ж минулого разу просив. б) То, мабуть заробітчани подумав я яких дощ загнав у колибу. в) Гулак закінчив вступ до книги ось такою політичною прокламацією Отже, ми, слов’яни, можемо пишатися двома славними іменами в галузі математичних наук: Коперником і Лобачевським. ІІІ РІВЕНЬ 19. Складіть речення за схемами. а) «П», – а. б) «П!, – а. – П». в) «П, – а. – П». г) «П! – а: - П». 20. Складіть діалог на одну з тем: а) «По дорозі до школи». б) «Спорт – запорука здоров’я». |
|
Copyright monko_n © 2024 |
uCoz |