Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПРЯМА МОВА. НЕПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ

І РІВЕНЬ

1. Пряма мова супроводжується:

а) вставними словами;

б) словами автора;

в) відокремленими членами речення.

2. Розмова двох осіб – це:

 

а) пряма мова;

б) звертання;

в) діалог.

 

3. Пряма мова – це:

а) розмова двох осіб;

б) чуже мовлення, передане дослівно, без змін;

в) слова, синтаксично не зв’язані з членами речення.

4. Цитата, записана віршем:

а) береться в лапки;

б) не береться ніколи в лапки;

в) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире.

5. Речення з непрямою мовою – це :

а) просте двоскладне речення;

б) складне речення;

в) просте односкладне речення.

6. Кожна репліка в діалозі:

а) береться в лапки;

б) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;

в) виділяється  комами.

7. Дослівний уривок з чийогось тексту або висловлювання на підтвердження думки – це:

 

а) діалог;

б) цитата;

в) звертання.

 

8. Пряма мова береться в:

 

а) лапки;

б) дужки;

в) не береться в лапки.

 

9. Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то ставимо після слів автора:

 

а) кому;

б) крапку;

в) двокрапку.

 

10. За метою висловлювання пряма мова є:

а) питальною;

б) розповідною;

в) розповідною, питальною, окличною.

ІІ РІВЕНЬ

11. Запишіть речення. Поставте розділові знаки.

1. Подумати тільки куди ми з тобою добрались сказала Тоня радісно тремтливим голосом На справжньому крейсері!

2. Ви були гордістю нашої школи сказав директор і додав Завжди радували гарними результатами з різних змагань.

3. Вже скоро загримить грім товариші говорив Брянський походжаючи по вогневій і задумливо помахуючи листівкою сказав Скоро скоро вдарять блискавиці під чужим небом.

4. Хай чабан усі гукнули за отамана буде!

12. Визначте схему даного речення:«Послухай, – каже Клим, – ти справді глузуєш?».

 

а) «П», – а.

б) «П, – а, – п?»

в) А: «П?».

 

13. Визначте схему даного речення: «Не проводжайте мене», – попросила Ліля рідних.

 

а) А: «П».

б) «П, – а, – п».

в) «П», – а.

 

14. Утворіть речення з цитатою і словами автора, правильно розставивши розділові знаки.

а) Я так люблю свої сади й долини, і гори, й ріки, й мрійну синь гаїв, моя свята, безсмертна Україно!

б) Караюсь, мучусь, але не каюсь.

15. Замініть пряму мову непрямою.

а) Багатий брат каже вбогому братові: «Віддай мені корову назад».

б) Хлопчик запитав Олену Василівну: «Який предмет ви викладаєте?».

16. Спишіть, виправляючи пунктуаційні помилки в оформленні речень з прямою мовою.

а) «Якщо хочете вивчити музикальну індивідуальність якогось народу, то найкращий спосіб – це його народні пісні». – Радив Ромен Ролан.

б) Наші предки часто уникали прямої відповіді на запитання: «Куди ви йдете (їдете)»? Замість неї приказували – «Не кудикай, бо старим будеш», «Куди йду, туди йду», – «На куди кину гору».

в) «Де співають», – нагадував Ф. Шиллер, – «Там охоче лишайся жити, лихі люди не складають пісень».

17. Спишіть, розставляючи розділові знаки. Мову кожної дійової особи записуйте з нового рядка.

Миколо Івановичу прошептав Петро он на березі горихвістка сидить. Підійдемо ближче, подивимось, як спалахує у неї хвіст. Як це спалахує здивувався Костя. Микола Іванович мовчки подав йому свій бінокль. І справді промовив невдовзі Костя на хвості спалахують якісь іскорки. А-а здогадався то яскраво-червоні пера. Як пташка співає, смикає хвостом і відкриває їх. Хвіст немов загорається. Ось чого вона називається горихвісткою.

18. Спишіть, поставте розділові знаки у реченнях з прямою мовою.

а) Мати украдьки висушує очі кінцями хустки й наче виправдовується Ось повечеряємо і я наспіваю тобі колискових… Ти ж минулого разу просив.

б) То, мабуть заробітчани подумав я яких дощ загнав у колибу.

в) Гулак закінчив вступ до книги ось такою політичною прокламацією Отже, ми, слов’яни, можемо пишатися двома славними іменами в галузі математичних наук: Коперником і Лобачевським.

ІІІ РІВЕНЬ

19. Складіть речення за схемами.

а) «П», – а.

б) «П!, – а. – П».

в) «П, – а. – П».

г) «П! – а: - П».

20. Складіть діалог на одну з тем:

а) «По дорозі до школи».

б) «Спорт – запорука здоров’я».

...
Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх.
Олесь Гончар

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz