Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Контрольна робота № 3. Лірика. Тарас Шевченко. Варіант 1.

1. Лірика – це…

2. Літературний цикл – це… Наведіть приклади.

3. Перерахуйте ознаки балади.

4. Назвіть віршові розміри за схемами: а) −^; б) ^−; в) − −; г) ^^.

5. Назвіть римування за схемами: а) абаб; б) абба; в) аабб; г) аааа.

6. Розкажіть про обставини викупу Т. Шевченка з кріпацтва.

7. Установіть відповідність між поезією та уривком.

1  «Лілея».                                    

2  «Думи мої, думи мої…».                 

«Мені однаково, чи буду…».          

4  «Русалка».     

А) «Прилітайте,сизокрилі

Мов голуб’ята,

Із-за Дніпра широкого

У степ погуляти».

Б)  «І не пом’яне батько з сином,

Не скаже синові: «Молись.

Молися, сину, за Вкраїну

Його замучили колись».

В)  «Отаке-то, мій братику,

Було мені в світі.

Молодого, короткого

Не дали дожити

Люде віку».

Г)   «Залоскочи, моє серце:
Нехай не сміється
Надо мною, молодою,

Нехай п'є-уп'ється».

8. Серед запропонованих тверджень знайдіть правильні:

а) «Мені однаково, чи буду…» - зразок медитативної лірики;

б) вірш умовно поділяється на дві частини, що протиставляються;

в) поезія належить до інтимної лірики;

г) вірш побудовано у формі діалогу ліричного героя з батьком.

9. Зробити графічну схему наголошених і ненаголошених складів, визначити віршовий розмір, види рим та римування у поетичному уривку (індивідуальне завдання). До якої тематичної групи належить поезія?

Контрольна робота № 3. Лірика. Тарас Шевченко. Варіант 2.

1. Балада – це…

2. Ліричний герой – це… Наведіть приклади.

3. Перерахуйте особливості лірики.

4. Назвіть рими за схемами: а) − − ^−;б) − − −^; в) ^− − −; г) −^− −.

5. Назвіть римування за схемами: а) абаб; б) абба; в) аабб; г) аааа.

6. Розкажіть про обставини арешту Т. Шевченка.

7. Установіть відповідність між поезією та уривком.

1  «Лілея».                                    

2  «Думи мої, думи мої…».                 

«Мені однаково, чи буду…».          

4  «Русалка».     

А) «Прилітайте,сизокрилі

Мов голуб’ята,

Із-за Дніпра широкого

У степ погуляти».

Б)  «І не пом’яне батько з сином,

Не скаже синові: «Молись.

Молися, сину, за Вкраїну

Його замучили колись».

В)  «Отаке-то, мій братику,

Було мені в світі.

Молодого, короткого

Не дали дожити

Люде віку».

Г)  «Залоскочи, моє серце:

Нехай не сміється

Надо мною, молодою,

Нехай п'є-уп'ється».

8. Серед запропонованих тверджень знайдіть НЕПРАВИЛЬНІ:

а) «Мені однаково, чи буду…» - зразок медитативної лірики;

б) вірш умовно поділяється на дві частини, що протиставляються;

в) поезія належить до інтимної лірики;

г) вірш побудовано у формі діалогу ліричного героя з батьком.

9. Зробити графічну схему наголошених і ненаголошених складів, визначити віршовий розмір, види рим та римування у поетичному уривку (індивідуальне завдання). До якої тематичної групи належить поезія?

Картка № 1

Минають дні, минають ночі,

Минає літо. Шелестить

Пожовкле листя, гаснуть очі,

Заснули думи, серце спить…

Тарас Шевченко

Картка № 2

З-поза тюля білих хмар

Прозирає просинь яра,

На ріллю, на ліс, на яр

Риза впала.

                   П.Савченко

Картка № 3

Налита сонцем і вітрами,

Хлюпоче веслами весна,

І піднімає буйні трави

Земля хмільна і запашна.

М.Стельмах

Картка № 4

Мені не так багато треба:

Під ноги росяну траву,

Вгорі легку хустинку неба

І думки пружну тятиву…

                         В.Тарасенко

Картка № 5

Двори стоять у хуртовині айстр.

Яка рожева й синя хуртовина!

Але чому я думаю про Вас?

Я Вас давно забути вже повинна…

Ліна Костенко

Картка № 6

Скажи людині добре слово.

Воно впаде, як ґрунт зерно.

Якщо душа прийнять готова –

То прийметься й зійде воно.

                            О.Білаш

Картка № 7

Хай муза буде завше із митцем,

Допомога йому здолати болі.

А музика його, як серця щем,

Завжди присутня буде в нашій долі.

В.Зикий

Картка № 8

Назбираю в гаю запашного зілля,

Запашного зілля вибуялих трав.

З ясеня та кленів назбираю гілля,

Лепехи нарвати побіжу на став.

                                  В.Чумак

Картка № 9

Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце б’ється-ожива,

Як їх почує!

Тарас Шевченко

Картка № 10

Садок  вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть.

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

                       Тарас Шевченко

Картка № 11

В огні нестримної навали

Рубали, різали наш сад…

А ми дивилися назад

І за минулим сумували…

Володимир Сосюра

Картка № 12

Васильки у полі, васильки у полі,

І у тебе, мила, васильки з-під вій,

І гаї синіють ген на видноколі,

І синіє щастя у душі моїй…

Володимир Сосюра

Картка № 13

О слово рідне! Орле скутий!

Чужинцям кинуте на сміх!

Співочий грім батьків моїх,

Дітьми безпам’ятно забутий.

Олександр Олесь

Картка № 14

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно

Політь бур’ян. Чистіша від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.

Максим Рильський

...
Хто не любить своєї рідної мови, солодких святих звуків свого дитинства, не заслуговує на ім'я людини.
Й. Г. Гердер

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2025
    uCoz