Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Контрольна робота № 3. Лірика. Тарас Шевченко. Варіант 1.

1. Лірика – це…

2. Літературний цикл – це… Наведіть приклади.

3. Перерахуйте ознаки балади.

4. Назвіть віршові розміри за схемами: а) −^; б) ^−; в) − −; г) ^^.

5. Назвіть римування за схемами: а) абаб; б) абба; в) аабб; г) аааа.

6. Розкажіть про обставини викупу Т. Шевченка з кріпацтва.

7. Установіть відповідність між поезією та уривком.

1  «Лілея».                                    

2  «Думи мої, думи мої…».                 

«Мені однаково, чи буду…».          

4  «Русалка».     

А) «Прилітайте,сизокрилі

Мов голуб’ята,

Із-за Дніпра широкого

У степ погуляти».

Б)  «І не пом’яне батько з сином,

Не скаже синові: «Молись.

Молися, сину, за Вкраїну

Його замучили колись».

В)  «Отаке-то, мій братику,

Було мені в світі.

Молодого, короткого

Не дали дожити

Люде віку».

Г)   «Залоскочи, моє серце:
Нехай не сміється
Надо мною, молодою,

Нехай п'є-уп'ється».

8. Серед запропонованих тверджень знайдіть правильні:

а) «Мені однаково, чи буду…» - зразок медитативної лірики;

б) вірш умовно поділяється на дві частини, що протиставляються;

в) поезія належить до інтимної лірики;

г) вірш побудовано у формі діалогу ліричного героя з батьком.

9. Зробити графічну схему наголошених і ненаголошених складів, визначити віршовий розмір, види рим та римування у поетичному уривку (індивідуальне завдання). До якої тематичної групи належить поезія?

Контрольна робота № 3. Лірика. Тарас Шевченко. Варіант 2.

1. Балада – це…

2. Ліричний герой – це… Наведіть приклади.

3. Перерахуйте особливості лірики.

4. Назвіть рими за схемами: а) − − ^−;б) − − −^; в) ^− − −; г) −^− −.

5. Назвіть римування за схемами: а) абаб; б) абба; в) аабб; г) аааа.

6. Розкажіть про обставини арешту Т. Шевченка.

7. Установіть відповідність між поезією та уривком.

1  «Лілея».                                    

2  «Думи мої, думи мої…».                 

«Мені однаково, чи буду…».          

4  «Русалка».     

А) «Прилітайте,сизокрилі

Мов голуб’ята,

Із-за Дніпра широкого

У степ погуляти».

Б)  «І не пом’яне батько з сином,

Не скаже синові: «Молись.

Молися, сину, за Вкраїну

Його замучили колись».

В)  «Отаке-то, мій братику,

Було мені в світі.

Молодого, короткого

Не дали дожити

Люде віку».

Г)  «Залоскочи, моє серце:

Нехай не сміється

Надо мною, молодою,

Нехай п'є-уп'ється».

8. Серед запропонованих тверджень знайдіть НЕПРАВИЛЬНІ:

а) «Мені однаково, чи буду…» - зразок медитативної лірики;

б) вірш умовно поділяється на дві частини, що протиставляються;

в) поезія належить до інтимної лірики;

г) вірш побудовано у формі діалогу ліричного героя з батьком.

9. Зробити графічну схему наголошених і ненаголошених складів, визначити віршовий розмір, види рим та римування у поетичному уривку (індивідуальне завдання). До якої тематичної групи належить поезія?

Картка № 1

Минають дні, минають ночі,

Минає літо. Шелестить

Пожовкле листя, гаснуть очі,

Заснули думи, серце спить…

Тарас Шевченко

Картка № 2

З-поза тюля білих хмар

Прозирає просинь яра,

На ріллю, на ліс, на яр

Риза впала.

                   П.Савченко

Картка № 3

Налита сонцем і вітрами,

Хлюпоче веслами весна,

І піднімає буйні трави

Земля хмільна і запашна.

М.Стельмах

Картка № 4

Мені не так багато треба:

Під ноги росяну траву,

Вгорі легку хустинку неба

І думки пружну тятиву…

                         В.Тарасенко

Картка № 5

Двори стоять у хуртовині айстр.

Яка рожева й синя хуртовина!

Але чому я думаю про Вас?

Я Вас давно забути вже повинна…

Ліна Костенко

Картка № 6

Скажи людині добре слово.

Воно впаде, як ґрунт зерно.

Якщо душа прийнять готова –

То прийметься й зійде воно.

                            О.Білаш

Картка № 7

Хай муза буде завше із митцем,

Допомога йому здолати болі.

А музика його, як серця щем,

Завжди присутня буде в нашій долі.

В.Зикий

Картка № 8

Назбираю в гаю запашного зілля,

Запашного зілля вибуялих трав.

З ясеня та кленів назбираю гілля,

Лепехи нарвати побіжу на став.

                                  В.Чумак

Картка № 9

Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце б’ється-ожива,

Як їх почує!

Тарас Шевченко

Картка № 10

Садок  вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть.

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

                       Тарас Шевченко

Картка № 11

В огні нестримної навали

Рубали, різали наш сад…

А ми дивилися назад

І за минулим сумували…

Володимир Сосюра

Картка № 12

Васильки у полі, васильки у полі,

І у тебе, мила, васильки з-під вій,

І гаї синіють ген на видноколі,

І синіє щастя у душі моїй…

Володимир Сосюра

Картка № 13

О слово рідне! Орле скутий!

Чужинцям кинуте на сміх!

Співочий грім батьків моїх,

Дітьми безпам’ятно забутий.

Олександр Олесь

Картка № 14

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно

Політь бур’ян. Чистіша від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.

Максим Рильський

...
Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх.
Олесь Гончар

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz