Контрольна робота № 3. Лірика. Тарас Шевченко. Варіант 1.
1. Лірика – це…
2. Літературний цикл – це… Наведіть приклади.
3. Перерахуйте ознаки балади.
4. Назвіть віршові розміри за схемами: а) −^; б) ^−; в) − −; г) ^^.
5. Назвіть римування за схемами: а) абаб; б) абба; в) аабб; г) аааа.
6. Розкажіть про обставини викупу Т. Шевченка з кріпацтва.
7. Установіть відповідність між поезією та уривком.
1 «Лілея».
2 «Думи мої, думи мої…».
3 «Мені однаково, чи буду…».
4 «Русалка».
А) «Прилітайте,сизокрилі
Мов голуб’ята,
Із-за Дніпра широкого
У степ погуляти».
Б) «І не пом’яне батько з сином,
Не скаже синові: «Молись.
Молися, сину, за Вкраїну
Його замучили колись».
В) «Отаке-то, мій братику,
Було мені в світі.
Молодого, короткого
Не дали дожити
Люде віку».
Г) «Залоскочи, моє серце:
Нехай не сміється
Надо мною, молодою,
Нехай п'є-уп'ється…».
8. Серед запропонованих тверджень знайдіть правильні:
а) «Мені однаково, чи буду…» - зразок медитативної лірики;
б) вірш умовно поділяється на дві частини, що протиставляються;
в) поезія належить до інтимної лірики;
г) вірш побудовано у формі діалогу ліричного героя з батьком.
9. Зробити графічну схему наголошених і ненаголошених складів, визначити віршовий розмір, види рим та римування у поетичному уривку (індивідуальне завдання). До якої тематичної групи належить поезія?
Контрольна робота № 3. Лірика. Тарас Шевченко. Варіант 2.
1. Балада – це…
2. Ліричний герой – це… Наведіть приклади.
3. Перерахуйте особливості лірики.
4. Назвіть рими за схемами: а) − − ^−;б) − − −^; в) ^− − −; г) −^− −.
5. Назвіть римування за схемами: а) абаб; б) абба; в) аабб; г) аааа.
6. Розкажіть про обставини арешту Т. Шевченка.
7. Установіть відповідність між поезією та уривком.
1 «Лілея».
2 «Думи мої, думи мої…».
3 «Мені однаково, чи буду…».
4 «Русалка».
А) «Прилітайте,сизокрилі
Мов голуб’ята,
Із-за Дніпра широкого
У степ погуляти».
Б) «І не пом’яне батько з сином,
Не скаже синові: «Молись.
Молися, сину, за Вкраїну
Його замучили колись».
В) «Отаке-то, мій братику,
Було мені в світі.
Молодого, короткого
Не дали дожити
Люде віку».
Г) «Залоскочи, моє серце:
Нехай не сміється
Надо мною, молодою,
Нехай п'є-уп'ється…».
8. Серед запропонованих тверджень знайдіть НЕПРАВИЛЬНІ:
а) «Мені однаково, чи буду…» - зразок медитативної лірики;
б) вірш умовно поділяється на дві частини, що протиставляються;
в) поезія належить до інтимної лірики;
г) вірш побудовано у формі діалогу ліричного героя з батьком.
9. Зробити графічну схему наголошених і ненаголошених складів, визначити віршовий розмір, види рим та римування у поетичному уривку (індивідуальне завдання). До якої тематичної групи належить поезія?
Картка № 1 Минають дні, минають ночі, Минає літо. Шелестить Пожовкле листя, гаснуть очі, Заснули думи, серце спить… Тарас Шевченко |
Картка № 2 З-поза тюля білих хмар Прозирає просинь яра, На ріллю, на ліс, на яр Риза впала. П.Савченко |
Картка № 3 Налита сонцем і вітрами, Хлюпоче веслами весна, І піднімає буйні трави Земля хмільна і запашна. М.Стельмах |
Картка № 4 Мені не так багато треба: Під ноги росяну траву, Вгорі легку хустинку неба І думки пружну тятиву… В.Тарасенко |
Картка № 5 Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина! Але чому я думаю про Вас? Я Вас давно забути вже повинна… Ліна Костенко |
Картка № 6 Скажи людині добре слово. Воно впаде, як ґрунт зерно. Якщо душа прийнять готова – То прийметься й зійде воно. О.Білаш |
Картка № 7 Хай муза буде завше із митцем, Допомога йому здолати болі. А музика його, як серця щем, Завжди присутня буде в нашій долі. В.Зикий |
Картка № 8 Назбираю в гаю запашного зілля, Запашного зілля вибуялих трав. З ясеня та кленів назбираю гілля, Лепехи нарвати побіжу на став. В.Чумак |
Картка № 9 Ну що б, здавалося, слова… Слова та голос – більш нічого. А серце б’ється-ожива, Як їх почує! Тарас Шевченко |
Картка № 10 Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть. Співають ідучи дівчата, А матері вечерять ждуть. Тарас Шевченко |
Картка № 11 В огні нестримної навали Рубали, різали наш сад… А ми дивилися назад І за минулим сумували… Володимир Сосюра |
Картка № 12 Васильки у полі, васильки у полі, І у тебе, мила, васильки з-під вій, І гаї синіють ген на видноколі, І синіє щастя у душі моїй… Володимир Сосюра |
Картка № 13 О слово рідне! Орле скутий! Чужинцям кинуте на сміх! Співочий грім батьків моїх, Дітьми безпам’ятно забутий. Олександр Олесь |
Картка № 14 Як парость виноградної лози, Плекайте мову. Пильно й ненастанно Політь бур’ян. Чистіша від сльози Вона хай буде. Вірно і слухняно Нехай вона щоразу служить вам, Хоч і живе своїм живим життям. Максим Рильський |