Контрольна робота № 4.В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько
Варіант І
1. Хто з вивчених письменників народився в місті Дебальцеве на Донеччині?
а) Володимир Підпалий;
б) Володимир Сосюра;
в) Василь Голобородько;
г) Леся Українка.
2.Хто з вивчених письменників є автором поезії «Зимовий етюд»?
а) Тарас Шевченко;
б) Василь Голобородько;
в) Володимир Підпалий;
г) Володимир Сосюра.
3.До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Васильки»?
а) до інтимної;
б) до пейзажної;
в) до патріотичної;
г) до громадянської.
4. Хто з поетів у своєму вірші «Любіть Україну» стверджував, що «Не можна любитинародів других, Коли ти не любиш Вкраїну»?
а) Василь Голобородько;
б) Володимир Підпалий;
в) Володимир Сосюра
г) Іван Франко.
5. Верлібр – це…
6. Ліричний герой якого з віршів Володимира Підпалогозакликає «в житті любити гаряче і багато: сонце, дощі зернисті…»?
а) «…Бачиш: між трав зелених…»;
б) «Любіть Україну!»;
в) «Зимовий етюд»;
г) «Матері».
Завдання з вибором трьох правильних відповідей.
7. Позначте рядки, у яких записані назви віршів Василя Голобородька:
а) «Наша мова»;
б) «З дитинства: дощ»;
в) «Теплі слова»;
г) «Васильки»;
ґ) «Солов’їні далі»;
д) «…Бачиш: між трав зелених…».
8. Позначте рядки з поезії Володимира Сосюри «Осінь»:
а) «Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»;
б) «По садах пустинних їде гордовито…»;
в) «В’яне все навколо, де пройдуть копита…»;
г) «Так же буде поле, як тепер, синіти…»;
ґ) «Скрізь якась покора в тишині розлита…»;
д) «…і ось так же в полі будуть двоє йти…».
9. Позначте рядки, які описують, у чому виявляється образ України в поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну».
а) у повстанській пісні;
б) у пісні, у кожній думі;
в) у книгах письменників;
г) у зірках, у вербах;
ґ) у наукових працях;
д) у кожному серця ударі.
Завдання на встановлення відповідності.
10. Установіть відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й прикладами:
а) «Любіть Україну, як сонце, любіть»;
б) «…хто набігається,
Хто нахитається,
Хто насидиться на горі…»;
в) «В’яне все навколо, де пройдуть копита,
Золоті копита чорного коня».
1. Епітет.
2. Порівняння.
3. Анафора.
11.ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).Прокоментуйте рядки з вірша
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову
І мову її солов’їну…
Контрольна робота № 4.В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько
Варіант ІІ
1. Хто з вивчених письменників народився в селі Лазірках на Полтавщині?
а) Володимир Підпалий;
б) Володимир Сосюра;
в) Василь Голобородько;
г) Леся Українка.
2. Хто з вивчених письменників є автором поезії «Наша мова»?
а) Тарас Шевченко;
б) Василь Голобородько;
в) Володимир Підпалий;
г) Володимир Сосюра.
3. До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Осінь»?
а) до інтимної;
б) до пейзажної;
в) до патріотичної;
г) до громадянської.
4. Хто з поетів у своєму вірші «Любіть Україну» стверджував «Всім серцем любіть Україну свою, – І вічні ми будемо з нею»?
а) Василь Голобородько;
б) Володимир Підпалий;
в) Володимир Сосюра
г) Іван Франко.
5. Етюд – це…
6. Ліричний герой якого з віршів Василя Голобородька закликає «Співаймо пісні про кохання…»?
а) «…Бачиш: між трав зелених…»;
б) «Теплі слова»;
в) «Зимовий етюд»;
г) «Матері».
Завдання з вибором трьох правильних відповідей.
7. Позначте рядки, у яких записані назви віршів Володимира Підпалого:
а) «Наша мова»;
б) «Матері»;
в) «Зимовий етюд»;
г) «Васильки»;
ґ) «Солов’їні далі»;
д) «…Бачиш: між трав зелених…».
8. Позначте рядки з поезії Володимира Сосюри «Васильки»:
а) «Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»;
б) «По садах пустинних їде гордовито…»;
в) «В’яне все навколо, де пройдуть копита…»;
г) «Так же буде поле, як тепер, синіти…»;
ґ) «Скрізь якась покора в тишині розлита…»;
д) «…і ось так же в полі будуть двоє йти…».
9. Позначте рядки, які описують, у чому виявляється образ України в поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну».
а) у повстанській пісні;
б) у квітці й пташині;
в) у книгах письменників;
г) у хмарах пурпурових;
ґ) у наукових працях;
д) у хвилях Дніпра.
Завдання на встановлення відповідності.
10. Установіть відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й прикладами:
а) «Вечір, мов казка, над Україною…»;
б) «…уплетена дорога, що веде до батьківської хати,
уплетена хата, що видніється на горі…»;
в) «В далечінь холодну без жалю за літом
синьоока осінь їде навмання».
1. Епітет.
2. Порівняння.
3. Анафора.
11.ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).Прокоментуйте рядки з вірша
…Бачиш:
між трав зелених,
як грудочки,
пташата…
Станьмо ось тут навшпиньки
спокій їх берегти.