Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Контрольна робота /9 клас/ I семестр
Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література
Варіант 1
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
1. Визначте жанр твору «Цвіте терен, цвіте терен».
□ А Родинно-побутова пісня □ В козацька пісня
□ Б балада □ Г суспільно-побутова пісня
2. Укажіть твір, із якого взято уривок:
Де общеє добро в упадку,
Забудь отця, забудь і матку,
Лети повинность ісправлять...
□ А «De libertate» □ В «Слово о полку Ігоревім»
□ Б «Ой летіла стріла» □ Г «Енеїда»
3. Оберіть правильне твердження.
□ А Баладі властиві такі ознаки: незвичайність подій, гострота у вирішенні конфлікту.
□ Б Баладі властиві такі ознаки: наявність казкових елементів, виконання речитативом.
□ В Баладі властиві такі ознаки: розповідають про реальні події, мають велику кількість персонажів.
□ Г Баладі властиві такі ознаки: похмурий колорит, виконання гуртовим багатоголоссям.
4. Укажіть, що не є ознакою романтизму.
□ А віра в силу розуму □ В символізм
□ Б фатальність □ Г іронічність
5. Визначте художній засіб, використаний у рядку:
Де плаче сестриця,
Там слізок криниця.
□ А метафора □ В гіпербола
□ Б епітет □ Г порівняння
6. Згадайте, коли відбуваються події в «Слові о полку Ігоревім».
- А ХІ ст. □ В XIII ст.
- Б XII ст. □ Г XIV ст.
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
|
|
Назви творів
|
|
Жанр
|
□
|
1
|
«Енеїда»
|
А
|
повість
|
□
|
2
|
«Пан та Собака»
|
Б
|
байка
|
□
|
3
|
«Дивлюсь я на небо...»
|
В
|
поема
|
□
|
4
|
«Маруся»
|
Г
|
балада
|
|
|
|
Д
|
романс
|
- Установіть відповідність між творами та цитатами.
Твори
|
Цитати
|
1 «Енеїда»
|
А «Так славнії полки козацькі
Лубенський, Гадяцький, Полтавський
В шапках, було, як мак, цвітуть.
Як грянуть, сотнями ударять,
Перед себе списи наставлять,
То мов мітлою все метуть...
|
2 «Маруся»
|
Б «Мій батько так казав:
«З панами добре жить,
Водиться з ними хай тобі господь поможе,
Із ними можна їсти й пить,
А цілувать їх — крий нас боже!»
|
3 «Соловейко»
|
В «Тілько великим грішникам часто і даром проходить, а маленьким грішникам такого задають бешкету, що і старикам невпам'ятку».
|
4 «Наталка Полтавка»
|
Г «Співає пташка, і ніхто
Не взяв її в примітку!
Співа співець — ніхто йому
З душі не кине квітку!».
|
|
Д «— У вас, у жінок, усе з очей. Чи дитина змерзла на холоді, чи дитині душно в хаті, ви кажете: з очей; голодна, їсти просить — з очей, наївшись, не хоче — і то з очей; чи засміялась, чи зажурилась, чи сіла, чи встала — усе з очей, усе про все у вас очі».
|
9. Установіть відповідність між героями та характеристиками.
Герої
|
Характеристики
|
1 Маруся
|
А «— Наука — теє-то як його — в ліс не йде; письменство не єсть преткновеніє ілі поміха ко вступленію в законний брак.»
|
2 Микола
|
Б «Прямий, як сосна, величавий,
Бувалий, здатний, тертий, жвавий...»
|
3 Еней
|
В «Яка-то вона тихая, слухняная; бога небесного зна, і любить, і боїться прогнівить його; нас шанує і бережеться якомога, щоб ні в чім нас не прогнівити. Жалослива не то що до чоловіка, та аж до манісінької комашечки.»
|
4 Тетерваковський
|
Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені, без талану і без приюту.
Що робить — і сам не знаю».
|
|
Д «Кохаюся з лихом, привіту не знаю
І гірко, і марно свій вік коротаю,
І в горі спізнав я, що тільки одна —
Далекеє небо — моя сторона»
|
10. Визначте ключове слово, яке несе ідейне навантаження всього твору та пропущене в уривку тексту:
Байдуже смерті, мужик то чи цар, —
Все пожере, як солому пожар.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь1
Той, в кого ...як чистий кришталь.
11. Доведіть або спростуйте думку В. Шевчука про те, що «... епохальними творами, які для самооздоровлення нації мали виняткову вагу...» є «Енеїда» та «Історія русів».
12. Розкрийте проблему авторства «Слова про похід Ігорів».
Контрольна робота /9 клас/ I семестр
Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література
Варіант 2
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
1.Визначте жанр твору «Ой на горі вогонь горить».
□ А Козацька пісня □ В балада
□ Б родинно-побутова пісня □ Г суспільно-побутова пісня
2. Укажіть твір, із якого взято уривок:
... зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
□ А «De libertate»
□ Б «Ой летіла стріла»
□ В «Слово про похід Ігорів»
□ Г «Енеїда
3. Оберіть правильне твердження.
□ А У родинно-побутових піснях розповідається про кохання, сімейне життя.
□ Б У родинно-побутових піснях величають господаря і господиню.
□ В У родинно-побутових піснях завжди є метаморфози.
□ Г У родинно-побутових піснях завжди розповідається про нерозділене кохання.
- Укажіть, що не є ознакою українського сентименталізму.
□ А розвінчування антигуманної моралі панівних верств суспільства
□ Б колоритні описи народних звичаїв, обрядів, одягу
□ В ідеалізація героїв
□ Г психологізм
5. Визначте художній засіб, використаний у рядку:
Та вже ж твій син оженився,
Та взяв собі паняночку,
В чистім полі земляночку.
□А метафора □В гіпербола
□Б епітет □ Г порівняння
6. Згадайте, хто допоміг утекти з полону Ігореві («Слово о полку Ігоревім»).
□ А Кончак □ В Гзак
□ Б Святослав □ Г Овлур
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
Назви творів Жанр
□ 1 «Наталка Полтавка» А повість
□ 2 «Маруся» Б байка
□ 3 «Рибалка» В драма
□ 4 «Ведмежий суд» Г балада
Д романс
- Установіть відповідність між творами та цитатами.
Твори
|
Цитати
|
1 «Енеїда»
|
А «Любов к отчизні де героїть,
Там сила вража не устоїть,
Там грудь сильніша од гармат,
Там жизнь — алтин, а смерть — копійка,
Там лицар — всякий парубійка,
Козак там чортові не брат».
|
2 «Маруся»
|
Б «Той дурень, хто дурним іде панам служити,
А більший дурень, хто їм дума угодити!».
|
3 «Пан та Собака»
|
В «Кохаюся з лихом, привіту не знаю
І гірко, і марно свій вік коротаю,
І в горі спізнав я, що тільки одна —
Далекеє небо — моя сторона»
|
4 «Човен»
|
Г «Боже милосердний! Отець наш небесний! І усе се, що тільки є на землі, у воді, під небесами, се усе ти тільки по єдиному милосердію своєму для чоловіка створив єси?»
|
|
Д «Да як заховаться? Не можна ж вік цілий
Пробути з собою, одним.
Прощай, мій покою, пускаюсь у море!».
|
- Установіть відповідність між героями та характеристиками.
Герої
|
Характеристики
|
1 Рибалка
|
А «— Але! Мабуть, чи не з слободи! Він з города, він свитник, коли чула. Та що вже за завзятий! Вже де появиться, то усі дівчата коло нього. І танцювати, і жартувати, не узяв його біс. Та й красивий же»
|
2 Василь
|
Б «Прямий, як сосна, величавий,
Бувалий, здатний, тертий, жвавий...»
|
3 Еней
|
В «Що рибка смик — то серце тьох!..
Серденько щось ... віщує:
Чи то журбу, чи то переполох,
Чи то коханнячко?.. Не зна він — а сумує!..».
|
4 Петро
|
Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені,
без талану і без приюту. Що робить — і сам не знаю».
|
|
Д «Я бідний був тогді і любив Наталку без всякой надежди. Тепер, наживши кровавим потом копійку, спішив, щоб багатому Терпилові показатись годним його дочки; но вмісто багатого батька найшов мать і дочку в бідності і без помощі».
|
10. Назвіть ім'я головної героїні, іменем якої названо сентиментальну повість.
11. Чи можна назвати повість М. Гоголя «Тарас Бульба» актуальною для сьогодення? Відповідь обґрунтуйте.
- Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Чи могла б Наталка бути взірцем для молоді XXI століття?»
|
... | Щоб любити — треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.
Василь Сухомлинський |
Календар | « Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|