Контрольна робота /9 клас/ I семестр
Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література
Варіант 1
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
1. Визначте жанр твору «Цвіте терен, цвіте терен».
□ А Родинно-побутова пісня □ В козацька пісня
□ Б балада □ Г суспільно-побутова пісня
2. Укажіть твір, із якого взято уривок:
Де общеє добро в упадку,
Забудь отця, забудь і матку,
Лети повинность ісправлять...
□ А «De libertate» □ В «Слово о полку Ігоревім»
□ Б «Ой летіла стріла» □ Г «Енеїда»
3. Оберіть правильне твердження.
□ А Баладі властиві такі ознаки: незвичайність подій, гострота у вирішенні конфлікту.
□ Б Баладі властиві такі ознаки: наявність казкових елементів, виконання речитативом.
□ В Баладі властиві такі ознаки: розповідають про реальні події, мають велику кількість персонажів.
□ Г Баладі властиві такі ознаки: похмурий колорит, виконання гуртовим багатоголоссям.
4. Укажіть, що не є ознакою романтизму.
□ А віра в силу розуму □ В символізм
□ Б фатальність □ Г іронічність
5. Визначте художній засіб, використаний у рядку:
Де плаче сестриця,
Там слізок криниця.
□ А метафора □ В гіпербола
□ Б епітет □ Г порівняння
6. Згадайте, коли відбуваються події в «Слові о полку Ігоревім».
- А ХІ ст. □ В XIII ст.
- Б XII ст. □ Г XIV ст.
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
Назви творів |
Жанр |
|||
□ |
1 |
«Енеїда» |
А |
повість |
□ |
2 |
«Пан та Собака» |
Б |
байка |
□ |
3 |
«Дивлюсь я на небо...» |
В |
поема |
□ |
4 |
«Маруся» |
Г |
балада |
Д |
романс |
- Установіть відповідність між творами та цитатами.
Твори |
Цитати |
1 «Енеїда» |
А «Так славнії полки козацькі Лубенський, Гадяцький, Полтавський В шапках, було, як мак, цвітуть. Як грянуть, сотнями ударять, Перед себе списи наставлять, То мов мітлою все метуть... |
2 «Маруся» |
Б «Мій батько так казав: «З панами добре жить, Водиться з ними хай тобі господь поможе, Із ними можна їсти й пить, А цілувать їх — крий нас боже!» |
3 «Соловейко» |
В «Тілько великим грішникам часто і даром проходить, а маленьким грішникам такого задають бешкету, що і старикам невпам'ятку». |
4 «Наталка Полтавка» |
Г «Співає пташка, і ніхто Не взяв її в примітку! Співа співець — ніхто йому З душі не кине квітку!». |
|
Д «— У вас, у жінок, усе з очей. Чи дитина змерзла на холоді, чи дитині душно в хаті, ви кажете: з очей; голодна, їсти просить — з очей, наївшись, не хоче — і то з очей; чи засміялась, чи зажурилась, чи сіла, чи встала — усе з очей, усе про все у вас очі». |
9. Установіть відповідність між героями та характеристиками.
Герої |
Характеристики |
1 Маруся |
А «— Наука — теє-то як його — в ліс не йде; письменство не єсть преткновеніє ілі поміха ко вступленію в законний брак.» |
2 Микола |
Б «Прямий, як сосна, величавий, Бувалий, здатний, тертий, жвавий...» |
3 Еней |
В «Яка-то вона тихая, слухняная; бога небесного зна, і любить, і боїться прогнівить його; нас шанує і бережеться якомога, щоб ні в чім нас не прогнівити. Жалослива не то що до чоловіка, та аж до манісінької комашечки.» |
4 Тетерваковський |
Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені, без талану і без приюту. Що робить — і сам не знаю». |
|
Д «Кохаюся з лихом, привіту не знаю І гірко, і марно свій вік коротаю, І в горі спізнав я, що тільки одна — Далекеє небо — моя сторона» |
10. Визначте ключове слово, яке несе ідейне навантаження всього твору та пропущене в уривку тексту:
Байдуже смерті, мужик то чи цар, —
Все пожере, як солому пожар.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь1
Той, в кого ...як чистий кришталь.
11. Доведіть або спростуйте думку В. Шевчука про те, що «... епохальними творами, які для самооздоровлення нації мали виняткову вагу...» є «Енеїда» та «Історія русів».
12. Розкрийте проблему авторства «Слова про похід Ігорів».
Контрольна робота /9 клас/ I семестр
Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література
Варіант 2
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
1.Визначте жанр твору «Ой на горі вогонь горить».
□ А Козацька пісня □ В балада
□ Б родинно-побутова пісня □ Г суспільно-побутова пісня
2. Укажіть твір, із якого взято уривок:
... зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
□ А «De libertate»
□ Б «Ой летіла стріла»
□ В «Слово про похід Ігорів»
□ Г «Енеїда
3. Оберіть правильне твердження.
□ А У родинно-побутових піснях розповідається про кохання, сімейне життя.
□ Б У родинно-побутових піснях величають господаря і господиню.
□ В У родинно-побутових піснях завжди є метаморфози.
□ Г У родинно-побутових піснях завжди розповідається про нерозділене кохання.
- Укажіть, що не є ознакою українського сентименталізму.
□ А розвінчування антигуманної моралі панівних верств суспільства
□ Б колоритні описи народних звичаїв, обрядів, одягу
□ В ідеалізація героїв
□ Г психологізм
5. Визначте художній засіб, використаний у рядку:
Та вже ж твій син оженився,
Та взяв собі паняночку,
В чистім полі земляночку.
□А метафора □В гіпербола
□Б епітет □ Г порівняння
6. Згадайте, хто допоміг утекти з полону Ігореві («Слово о полку Ігоревім»).
□ А Кончак □ В Гзак
□ Б Святослав □ Г Овлур
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
Назви творів Жанр
□ 1 «Наталка Полтавка» А повість
□ 2 «Маруся» Б байка
□ 3 «Рибалка» В драма
□ 4 «Ведмежий суд» Г балада
Д романс
- Установіть відповідність між творами та цитатами.
Твори |
Цитати |
1 «Енеїда» |
А «Любов к отчизні де героїть, Там сила вража не устоїть, Там грудь сильніша од гармат, Там жизнь — алтин, а смерть — копійка, Там лицар — всякий парубійка, Козак там чортові не брат». |
2 «Маруся» |
Б «Той дурень, хто дурним іде панам служити, А більший дурень, хто їм дума угодити!». |
3 «Пан та Собака» |
В «Кохаюся з лихом, привіту не знаю І гірко, і марно свій вік коротаю, І в горі спізнав я, що тільки одна — Далекеє небо — моя сторона» |
4 «Човен» |
Г «Боже милосердний! Отець наш небесний! І усе се, що тільки є на землі, у воді, під небесами, се усе ти тільки по єдиному милосердію своєму для чоловіка створив єси?» |
|
Д «Да як заховаться? Не можна ж вік цілий Пробути з собою, одним. Прощай, мій покою, пускаюсь у море!». |
- Установіть відповідність між героями та характеристиками.
Герої |
Характеристики |
1 Рибалка |
А «— Але! Мабуть, чи не з слободи! Він з города, він свитник, коли чула. Та що вже за завзятий! Вже де появиться, то усі дівчата коло нього. І танцювати, і жартувати, не узяв його біс. Та й красивий же» |
2 Василь |
Б «Прямий, як сосна, величавий, Бувалий, здатний, тертий, жвавий...» |
3 Еней |
В «Що рибка смик — то серце тьох!.. Серденько щось ... віщує: Чи то журбу, чи то переполох, Чи то коханнячко?.. Не зна він — а сумує!..». |
4 Петро |
Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені, без талану і без приюту. Що робить — і сам не знаю». |
|
Д «Я бідний був тогді і любив Наталку без всякой надежди. Тепер, наживши кровавим потом копійку, спішив, щоб багатому Терпилові показатись годним його дочки; но вмісто багатого батька найшов мать і дочку в бідності і без помощі». |
10. Назвіть ім'я головної героїні, іменем якої названо сентиментальну повість.
11. Чи можна назвати повість М. Гоголя «Тарас Бульба» актуальною для сьогодення? Відповідь обґрунтуйте.
- Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Чи могла б Наталка бути взірцем для молоді XXI століття?»