Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання для проведення семестрової контрольної роботи (І семестр)

I.  Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1.Позначити рядок, у якому словосполучення побудованонеправильно.

А  Чути далеко, гнучка мрія, допомагало у боротьбі.

Б   Дякуємо тобі,  вістку донеси,  розкажи про нас.

В   Іти по вулиці,  докоряти учня,  дякувати батька.

Г   До рідного Дніпра,  іти лісом,  говорити матусі.      

2.Позначити речення, у якому підмет виражений цілим реченням.

А  «Збирайте, як розумний садівник, достиглий овоч у Грінченка й Даля» - актуальний заклик ,сьогодні й на віки ( Л. Старовой).

Б   Вісім разів Запорозька Січ обирала Івана Сірка кошовим отаманом (О. Апанович).

В    « А на Запорожжі кошовий Сірко, ватаг сильний, помер» - занотував для пам’яті поколінь Самовидець ( О. Апанович).

Г    Чесна праця завжди вважалася найбільшим виявом поваги до землі ( Г. Тарасенко).

3.Позначити речення, у якому є всі другорядні члени ( додаток, означення, обставина).

А    Білий кінь підвів голову і жалібно глянув на Степана ( В. Дрозд).

Б    Привабливість теплого надвечір’я мертвіла,опадала ( В. Дрозд).

В    Степан вийшов з конюшні, відчинив ворота ( В. Дрозд).

Г    Червоне сонце опускається в роз’южену Куряву ( В. Дрозд).

4.Позначити неправильне твердження.

А    У повному реченні є всі потрібні члени речення.

Б    Називні речення найчастіше уживаються в описах на позначення часу й місця.

В    У неповному реченні бракує одного чи більше потрібних членів речення, які не встановлюються з контексту або ситуації.

Г    Неповні речення використовують у діалогах і складних реченнях для уникнення невиправданих повторів.

5. Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.

А Данило сідає на поріжку, розв’язує ганчір’я і по черзі розпинає в руках подрані сорочки, штани, кофти ( Г. Тютюнник).

Б  Не сполохай рідного слова, а захисти його, до серця притули ( І. Драч).

В  Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень  до церкви! ( Я. Гоян).

Г  Свячена вода скроплює паску і нашу долю (Я.Гоян).

6. Позначити речення, у якому допущена граматична помилка.

А    Коні, гризучи й штовхаючи одне одного, сахнулись од пострілу в куток ( В. Дрозд).

Б  Степан вийшов з конюшні, поцьовкуючи довгим батогом ( В. Дрозд).

В   Помітивши на дорожньому піску нетерпеливу тінь людини, конем було виявлено, що над ним жартують ( В. Дрозд).

Г  Птиці сумовито курликали, будячи тривогу ( Є. Гуцало).

7. Визначити речення, у якому неправильно вжито розділові знаки при прямій мові.

А  Стародавня народна приповідка мудро вчить: “Держімося землі, бо земля держить нас”.

Б“Скрізь, каже Кармель, скрізь, де не піду, дене поїду, скрізь бачу вбогих людей, бідаківроботящих”(Марко Вовчок)

В  Одного разу дівчина вибігла на кручу і загукала:“Вітре-вітрило, забери мене до себе в гості”(Л. Павленко).

Г “У літах дитинства, - каже Кирило, - можливо, закодовано щось вельми для душі необхідне, таке, що потім упродовж усього життя позначаєтьсяна наших вчинках”(О. Гончар).

Ґ“Я втратив те, заради чого варто жити,” – прошепотівюнак (В. Сухомлинський).

8. Позначте правильно оформлену цитату.

А  Іван Франко висловлює оптимістичне бачення майбутнього України: «Та прийде час, і тиогнистим видом засяєш у народів вольнімколі».

Б  «Твоїм будущим душу я тривожу». – Болісно писав Іван Франко, звертаючись до свого народу.

В  Коли поет говорить про нашу пісню, то відзначає в ній: «Світлу смугу надій і втіхи», «жалощі кохання й тугу», - а не плач і ридання.

Г  «Наша виключність», - підкреслює Дмитро Павличко, - «полягає саме в тому, що ми, одинз найбільших народів Європи, найпізніше здобулисвою державність, хоч фактично протягом столітьборолися за неї». 

Ґ  Поет свято вірить у неминуще воскресіння нації:

«О ні! Не самі сльози і зітхання

Тобі судились! Вірю в силу духа

І в день воскресний

твойого повстання.»

9. Позначте складносурядне речення:

А  Під ногами лежав ніздрюватий сніг, на гілках дерев подекуди поблискували крижані бурульки (Ю. Збанацький).

Б  Птиці сумовито курликали, будячи тривогу, і ширяли над подвір’ям, ганяючи по траві вітер (Є. Гуцало ).

В  Його потягло у мандри, і він подався у повитувесняним туманцем далину (Ю. Збанацький).

Г  Андрійко не зважився простежити політ лелеки,затулив долонями очі, заплакавши, а потім упавобличчям у трухле листя (Є. Гуцало).

Ґ  Ось сонце сідає; із червоного неба приймає йогов обійми широке хвилястеє море (Дніпрова Чайка).

10. Якій зі схем відповідає подане речення?

Пообіч колосились хліба, та до жнив ще було далеченько (Ю. Збанацький).

А [1], та [2], ще [3];

Б[1], до [2];

В  [1], та [2], [3];

Г [1], та [2];

Ґ [1], та до [2], [3], [4]

11. Позначте складнопідрядне речення, тип якого визначений правильно:

А  Не зріс ще дуб і не вродились бджоли, що воскуназбирають в дубі тім для тих свічок ( І. Кочерга) -складнопідрядне з підрядним з’ясувальним ;

Б  Кажіть мерщій, кажіть-бо, де вона? ( І. Кочерга) - складнопідрядне з підрядним місця;

В  Нащо мені життя, коли її, єдиної, не буде! – складнопідрядне з підрядним часу;

Г  Здається, ніби синіми очима вдивляєшся у душу, ген на дно ( Б. Лепкий ) – складнопідрядне з підрядним займенниково-означальним;

Ґ  Немов крізь мряку мріє якийсь далекий, гарний, добрийсвіт, де все цвіте, сміється, променіє (Б. Лепкий ) - складнопідрядне з підрядним означальним.

12.Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце заходило... вибрати

А  розкидаючи рожеві плями по піску.

Б   і тепло разом із собою забирало.

В  і надворі починало вже темніти.

Г    ніби пірнало в безкрає море.

Д  і накладало ніжні сліди на берег.

II. Завдання з вибором трьох правильних відповідей.

13. Визначити рядки, в яких у схемі допущено помилки.

А  А:  «П» !

Б  «П», – А. – «П».

В  «П», - а.

Г  «П, - а, - п».

Ґ  «П?» – А.

14. Зазначте речення з непрямою мовою:

А  Отаман Гук гукнув тоді, що справді судититреба дівчину по правді (Л. Костенко).

Б  Сказали Чураївні, щоб вона, оскаржена, тозначить, сторона, настановила свідків, віригодних, не підозренних у проступствах жодних (Л. Костенко).

В  «Всі на кутку кажуть, що з вашого Тараса, мабуть, щось добряче вийде,» - промовив сусід. (С. Васильченко).

Г  От, спинивши його, й питаю, чи давно він з кошаі чи далеко Господь несе? (Т. Шевченко).

Ґ  Синоптики попереджали про можливість ускладненняпогодних умов.

15. Позначте складносурядні речення, у яких правильно поставлені розділові знаки:

А  Ще тільки вирок і скінчиться справа (Л. Костенко).

Б  Мине сім літ – і голову цю сиву Виговськомуна списі подадуть (Л. Костенко).

В  Одначе у своїй справі Сергій – віртуоз, один з найкращих молодих операторів, і з його професійним вмінням не можуть не рахуватися (О. Гончар).

Г  Тиждень тому над гомінким, кам’яноберегим Прутом, лічила їм літа зозуля, і боривітер нерухомо висів середнебесної блакиті (Б. Загорулько).

Ґ  Вітер, неначе парубок у танці, на всі боки обертав кожухарку-метелицю, і вона, широко розкинувши поли кожуха, то захлиналась жагучим потаємним шепотом, то лютилась, мов звірина (М. Стельмах).

16. Укажіть складносурядні речення, між частинами яких не ставиться кома (розділові знаки пропущено):

А  Вдосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півніна горищах (Григір Тютюнник).

Б  Добрі коні виплуганились на дорогу і один з Шаламаєнківнадуваючи щоки здивовано витріщився на Богданапритих штовхнув ліктем брата й зареготав (М. Стельмах).

В  Над річкою прошелестіла гайвороняча зграя і зновустало чути густе комарине гудіння (Григір Тютюнник).

Г  Прозорий струмок перетинав стежку і через ньогоперекинуто кладку з сухої деревини (Г. Тютюнник ).

Ґ  І справді на прибережнім сухопутті звиваються посірілів’юни і вигинаються носаті щупаки (М. Стельмах).

17. Позначте складнопідрядні речення, у яких зв’язок між частинами здійснюється за допомогою сполучника:

А  Навіщо раз у раз в пожежу злу вогонь той роздувати,що міг би душу зогрівать твою (І. Кочерга).

Б  Не забувай у радості і в горі оратая, що в полі ниву оре(І. Кочерга).

В  О брате мій, ти сам забув, мабуть, що тільки Богцарів і царства судить ( І. Кочерга).

Г  То ж знайте, і затямте всі собі, що всі права та вільності громадські затвердив наш князівський привілей ( І. Кочерга ).

Ґ  Скоро князь повернеться із Чюді, де воював і городавоздвиг (І. Кочерга).

III. Завдання на встановлення відповідності

18. Позначте відповідність між реченням з прямою мовою та його схемою (розділові знаки пропущені, велика буква замінена малою):

А  А: «П…» - а;

Б  «П, - а. – П»;

В  «П? – а. – П»;

Г  А: «П?».

1.  Мачуха епоха здебільшого такого типу пам’ятки намзалишила сказав з сумовитою іронією Баглай (О. Гончар).

2.  А ми з тобою хіба не пам’ятки подумалось Єльці обоєживі пам’ятки війни (О. Гончар).

3.  Не випускаючи її руки запитав з  теплотою в голосі кудиж підемо (О. Гончар ).           

4.  Не гідна я тебе мусила б сказати йому ти навіть не підозрюєш яка я негідна (О. Гончар).

5.  Учитель роззирнувся на всі боки і стишеним утаємниченимголосом промовив до юної пари собори душ своїх бережітьдрузі собори душ і пропікши Єльку поглядом зірких оченятподався подрібцем далі (О. Гончар).

19. Позначити відповідність між складносурядним реченням і смисловими зв’язками його частин.

 

А  дія відбувається одночасно;

Б  дія відбувається послідовно;

В  явища, що чергуються;

Г  одне явище протиставляється іншому.

 

1.  Хлопці і купалися, і дрімали, а сонце все ще високостояло (В. Канівець).

2.  Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не товітер бився в заломах провалля (М. Коцюбинський).                                  

3.  Повітря тремтить від спеки, і в сріблім мареві танцюють далекі тополі (М. Коцюбинський).

4.  В залі спалахнуло світло, і впала дивна тиша (Ю. Бедзик ).

5.  На хуторі вмирає день – і гасне перестигла бронза пшениць (М. Стельмах).

IV. Тестові завдання відкритого типу.

20. Трансформувати складне речення в речення з прямою мовою так, щоб слова автора стояли:

а) перед прямою мовою;

б) після прямої мови;

в) усередині прямої мови.

Накреслити схеми речень.

Олесь Гончар говорив, що у вигляді мови дано людині великий дар. 

...
Хто не любить своєї рідної мови, солодких святих звуків свого дитинства, не заслуговує на ім'я людини.
Й. Г. Гердер

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2025
    uCoz