Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання для проведення семестрової контрольної роботи (І семестр)

I.  Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1.Позначити рядок, у якому словосполучення побудованонеправильно.

А  Чути далеко, гнучка мрія, допомагало у боротьбі.

Б   Дякуємо тобі,  вістку донеси,  розкажи про нас.

В   Іти по вулиці,  докоряти учня,  дякувати батька.

Г   До рідного Дніпра,  іти лісом,  говорити матусі.      

2.Позначити речення, у якому підмет виражений цілим реченням.

А  «Збирайте, як розумний садівник, достиглий овоч у Грінченка й Даля» - актуальний заклик ,сьогодні й на віки ( Л. Старовой).

Б   Вісім разів Запорозька Січ обирала Івана Сірка кошовим отаманом (О. Апанович).

В    « А на Запорожжі кошовий Сірко, ватаг сильний, помер» - занотував для пам’яті поколінь Самовидець ( О. Апанович).

Г    Чесна праця завжди вважалася найбільшим виявом поваги до землі ( Г. Тарасенко).

3.Позначити речення, у якому є всі другорядні члени ( додаток, означення, обставина).

А    Білий кінь підвів голову і жалібно глянув на Степана ( В. Дрозд).

Б    Привабливість теплого надвечір’я мертвіла,опадала ( В. Дрозд).

В    Степан вийшов з конюшні, відчинив ворота ( В. Дрозд).

Г    Червоне сонце опускається в роз’южену Куряву ( В. Дрозд).

4.Позначити неправильне твердження.

А    У повному реченні є всі потрібні члени речення.

Б    Називні речення найчастіше уживаються в описах на позначення часу й місця.

В    У неповному реченні бракує одного чи більше потрібних членів речення, які не встановлюються з контексту або ситуації.

Г    Неповні речення використовують у діалогах і складних реченнях для уникнення невиправданих повторів.

5. Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.

А Данило сідає на поріжку, розв’язує ганчір’я і по черзі розпинає в руках подрані сорочки, штани, кофти ( Г. Тютюнник).

Б  Не сполохай рідного слова, а захисти його, до серця притули ( І. Драч).

В  Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень  до церкви! ( Я. Гоян).

Г  Свячена вода скроплює паску і нашу долю (Я.Гоян).

6. Позначити речення, у якому допущена граматична помилка.

А    Коні, гризучи й штовхаючи одне одного, сахнулись од пострілу в куток ( В. Дрозд).

Б  Степан вийшов з конюшні, поцьовкуючи довгим батогом ( В. Дрозд).

В   Помітивши на дорожньому піску нетерпеливу тінь людини, конем було виявлено, що над ним жартують ( В. Дрозд).

Г  Птиці сумовито курликали, будячи тривогу ( Є. Гуцало).

7. Визначити речення, у якому неправильно вжито розділові знаки при прямій мові.

А  Стародавня народна приповідка мудро вчить: “Держімося землі, бо земля держить нас”.

Б“Скрізь, каже Кармель, скрізь, де не піду, дене поїду, скрізь бачу вбогих людей, бідаківроботящих”(Марко Вовчок)

В  Одного разу дівчина вибігла на кручу і загукала:“Вітре-вітрило, забери мене до себе в гості”(Л. Павленко).

Г “У літах дитинства, - каже Кирило, - можливо, закодовано щось вельми для душі необхідне, таке, що потім упродовж усього життя позначаєтьсяна наших вчинках”(О. Гончар).

Ґ“Я втратив те, заради чого варто жити,” – прошепотівюнак (В. Сухомлинський).

8. Позначте правильно оформлену цитату.

А  Іван Франко висловлює оптимістичне бачення майбутнього України: «Та прийде час, і тиогнистим видом засяєш у народів вольнімколі».

Б  «Твоїм будущим душу я тривожу». – Болісно писав Іван Франко, звертаючись до свого народу.

В  Коли поет говорить про нашу пісню, то відзначає в ній: «Світлу смугу надій і втіхи», «жалощі кохання й тугу», - а не плач і ридання.

Г  «Наша виключність», - підкреслює Дмитро Павличко, - «полягає саме в тому, що ми, одинз найбільших народів Європи, найпізніше здобулисвою державність, хоч фактично протягом столітьборолися за неї». 

Ґ  Поет свято вірить у неминуще воскресіння нації:

«О ні! Не самі сльози і зітхання

Тобі судились! Вірю в силу духа

І в день воскресний

твойого повстання.»

9. Позначте складносурядне речення:

А  Під ногами лежав ніздрюватий сніг, на гілках дерев подекуди поблискували крижані бурульки (Ю. Збанацький).

Б  Птиці сумовито курликали, будячи тривогу, і ширяли над подвір’ям, ганяючи по траві вітер (Є. Гуцало ).

В  Його потягло у мандри, і він подався у повитувесняним туманцем далину (Ю. Збанацький).

Г  Андрійко не зважився простежити політ лелеки,затулив долонями очі, заплакавши, а потім упавобличчям у трухле листя (Є. Гуцало).

Ґ  Ось сонце сідає; із червоного неба приймає йогов обійми широке хвилястеє море (Дніпрова Чайка).

10. Якій зі схем відповідає подане речення?

Пообіч колосились хліба, та до жнив ще було далеченько (Ю. Збанацький).

А [1], та [2], ще [3];

Б[1], до [2];

В  [1], та [2], [3];

Г [1], та [2];

Ґ [1], та до [2], [3], [4]

11. Позначте складнопідрядне речення, тип якого визначений правильно:

А  Не зріс ще дуб і не вродились бджоли, що воскуназбирають в дубі тім для тих свічок ( І. Кочерга) -складнопідрядне з підрядним з’ясувальним ;

Б  Кажіть мерщій, кажіть-бо, де вона? ( І. Кочерга) - складнопідрядне з підрядним місця;

В  Нащо мені життя, коли її, єдиної, не буде! – складнопідрядне з підрядним часу;

Г  Здається, ніби синіми очима вдивляєшся у душу, ген на дно ( Б. Лепкий ) – складнопідрядне з підрядним займенниково-означальним;

Ґ  Немов крізь мряку мріє якийсь далекий, гарний, добрийсвіт, де все цвіте, сміється, променіє (Б. Лепкий ) - складнопідрядне з підрядним означальним.

12.Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце заходило... вибрати

А  розкидаючи рожеві плями по піску.

Б   і тепло разом із собою забирало.

В  і надворі починало вже темніти.

Г    ніби пірнало в безкрає море.

Д  і накладало ніжні сліди на берег.

II. Завдання з вибором трьох правильних відповідей.

13. Визначити рядки, в яких у схемі допущено помилки.

А  А:  «П» !

Б  «П», – А. – «П».

В  «П», - а.

Г  «П, - а, - п».

Ґ  «П?» – А.

14. Зазначте речення з непрямою мовою:

А  Отаман Гук гукнув тоді, що справді судититреба дівчину по правді (Л. Костенко).

Б  Сказали Чураївні, щоб вона, оскаржена, тозначить, сторона, настановила свідків, віригодних, не підозренних у проступствах жодних (Л. Костенко).

В  «Всі на кутку кажуть, що з вашого Тараса, мабуть, щось добряче вийде,» - промовив сусід. (С. Васильченко).

Г  От, спинивши його, й питаю, чи давно він з кошаі чи далеко Господь несе? (Т. Шевченко).

Ґ  Синоптики попереджали про можливість ускладненняпогодних умов.

15. Позначте складносурядні речення, у яких правильно поставлені розділові знаки:

А  Ще тільки вирок і скінчиться справа (Л. Костенко).

Б  Мине сім літ – і голову цю сиву Виговськомуна списі подадуть (Л. Костенко).

В  Одначе у своїй справі Сергій – віртуоз, один з найкращих молодих операторів, і з його професійним вмінням не можуть не рахуватися (О. Гончар).

Г  Тиждень тому над гомінким, кам’яноберегим Прутом, лічила їм літа зозуля, і боривітер нерухомо висів середнебесної блакиті (Б. Загорулько).

Ґ  Вітер, неначе парубок у танці, на всі боки обертав кожухарку-метелицю, і вона, широко розкинувши поли кожуха, то захлиналась жагучим потаємним шепотом, то лютилась, мов звірина (М. Стельмах).

16. Укажіть складносурядні речення, між частинами яких не ставиться кома (розділові знаки пропущено):

А  Вдосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півніна горищах (Григір Тютюнник).

Б  Добрі коні виплуганились на дорогу і один з Шаламаєнківнадуваючи щоки здивовано витріщився на Богданапритих штовхнув ліктем брата й зареготав (М. Стельмах).

В  Над річкою прошелестіла гайвороняча зграя і зновустало чути густе комарине гудіння (Григір Тютюнник).

Г  Прозорий струмок перетинав стежку і через ньогоперекинуто кладку з сухої деревини (Г. Тютюнник ).

Ґ  І справді на прибережнім сухопутті звиваються посірілів’юни і вигинаються носаті щупаки (М. Стельмах).

17. Позначте складнопідрядні речення, у яких зв’язок між частинами здійснюється за допомогою сполучника:

А  Навіщо раз у раз в пожежу злу вогонь той роздувати,що міг би душу зогрівать твою (І. Кочерга).

Б  Не забувай у радості і в горі оратая, що в полі ниву оре(І. Кочерга).

В  О брате мій, ти сам забув, мабуть, що тільки Богцарів і царства судить ( І. Кочерга).

Г  То ж знайте, і затямте всі собі, що всі права та вільності громадські затвердив наш князівський привілей ( І. Кочерга ).

Ґ  Скоро князь повернеться із Чюді, де воював і городавоздвиг (І. Кочерга).

III. Завдання на встановлення відповідності

18. Позначте відповідність між реченням з прямою мовою та його схемою (розділові знаки пропущені, велика буква замінена малою):

А  А: «П…» - а;

Б  «П, - а. – П»;

В  «П? – а. – П»;

Г  А: «П?».

1.  Мачуха епоха здебільшого такого типу пам’ятки намзалишила сказав з сумовитою іронією Баглай (О. Гончар).

2.  А ми з тобою хіба не пам’ятки подумалось Єльці обоєживі пам’ятки війни (О. Гончар).

3.  Не випускаючи її руки запитав з  теплотою в голосі кудиж підемо (О. Гончар ).           

4.  Не гідна я тебе мусила б сказати йому ти навіть не підозрюєш яка я негідна (О. Гончар).

5.  Учитель роззирнувся на всі боки і стишеним утаємниченимголосом промовив до юної пари собори душ своїх бережітьдрузі собори душ і пропікши Єльку поглядом зірких оченятподався подрібцем далі (О. Гончар).

19. Позначити відповідність між складносурядним реченням і смисловими зв’язками його частин.

 

А  дія відбувається одночасно;

Б  дія відбувається послідовно;

В  явища, що чергуються;

Г  одне явище протиставляється іншому.

 

1.  Хлопці і купалися, і дрімали, а сонце все ще високостояло (В. Канівець).

2.  Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не товітер бився в заломах провалля (М. Коцюбинський).                                  

3.  Повітря тремтить від спеки, і в сріблім мареві танцюють далекі тополі (М. Коцюбинський).

4.  В залі спалахнуло світло, і впала дивна тиша (Ю. Бедзик ).

5.  На хуторі вмирає день – і гасне перестигла бронза пшениць (М. Стельмах).

IV. Тестові завдання відкритого типу.

20. Трансформувати складне речення в речення з прямою мовою так, щоб слова автора стояли:

а) перед прямою мовою;

б) після прямої мови;

в) усередині прямої мови.

Накреслити схеми речень.

Олесь Гончар говорив, що у вигляді мови дано людині великий дар. 

...
Кожен із нас має гордитися своєю чудовою мовою, адже вона того варта.
Олесь Гончар
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz