Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Контрольна робота. Словосполучення. Варіант 1.

1. Розділ мовознавства, що вивчає будову словосполучень і речень, називається:

а) синтаксис;    б) пунктуація;   в) морфологія.

2. Закономірно вжитий розділовий знак, який визначається певним пунктуаційним правилом, називається:

а) речення;      б) словосполучення;    в ) пунктограма.

3. Види словосполучень за смисловими відношеннями:

а) прості й складні;   б) об’єктні, обставинні, означальні;   в) синтаксичні, лексичні, фразеологічні.

4. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень:

а) пісня солов’їна, синь гаїв, буде шепотіти;                   б) у радості, голубе небо, хмари пливуть.

в) найбільш тонкий, снишся мені, на воді;                      г) доля дівчини, ніжне серце, чисте сумління.

5. Спосіб підрядного зв’язку, за якого головне слово вимагає від залежного відповідної відмінкової форми:

а) уточненням;    б) керування;     в) приляганням;      г) узгодженням.

6. Наведіть приклад предикативного словосполучення.

7. Перекладіть українською мовою:

Принимать участие, перевести на русский язык, радоваться успехам, согласно расписанию, опоздал из-за тебя.

8. Визначте вид словосполучення за вираженням головного слова:

Дивитися зверху, освоювати техніку, польові квіти, дві сосни, прийти без запізнення, дуже вдало, голосно гупати.

9. Із поданих слів утворіть сурядні словосполучення. З двома із них складіть речення:

сонце, місяць; людина, природа; ласкавий, суворий.

10. Укажіть тип підрядного зв’язку в поданих словосполученнях:

Складати іспити, йти далеко, вітер з поля, міська вулиця, весело співати, молоко в глечику.

11. Зі словом радість утворіть сурядне, підрядне, предикативне словосполучення, складіть з кожним із них речення.

12. Із поданих слів побудуйте словосполучення, використавши, де це потрібно, прийменники. Позначте головне і залежне слова. У дужках вкажіть різновид словосполучення за смисловими відношеннями.

Сидіти, круча; сукня, шовк; зустрітись, товариш; цікавий, надзвичайно.

 

Контрольна робота. Словосполучення. Варіант 2.

1. Система загальноприйнятих правил про вживання розділових знаків називається:

а) синтаксис;    б) пунктуація;   в) морфологія.

2. Смислове й граматичне поєднання двох або більше повнозначних слів називається:

а) речення;      б) словосполучення;    в ) фразеологізмом.

3. Види словосполучень за вираженням головного слова:

а) поширені, непоширені;    б)підрядні, дієслівні, синтаксичні;   в) іменні, дієслівні, прислівникові.

4. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень.

а) білий голуб, моя країна, розповідати про професію;              б) упав би, снишся мені, на землі;

в) пісня солов’їна, сівба кукурудзи, найбільш вдало;                 г) у радості, голубе небо, хмари пливуть.

5. Спосіб підрядного зв’язку, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається:

а) приляганням;    б) уточненням;     в) керуванням;    г) узгодженням.

6. Наведіть приклад лексичного словосполучення.

7. Перекладіть українською мовою:

Пропуски по болезни, извините меня, согласно закону, смеяться над собой, принять во внимание.

8. Визначте вид словосполучення за вираженням головного слова:

Морочити голову, будівництво школи, сьогодні сумно, розповідає учень, працюючи над дисертацією, рясний дощ, правила поведінки.

9. Із поданих слів утворіть сурядні словосполучення. З двома із них складіть речення:

мама, тато; день, ніч; смачний, запашний.

10. Укажіть тип підрядного зв’язку в поданих словосполученнях:

Шевченкові твори, піклуватися про менших, писати без помилок, йде не поспішаючи, жити весело, низькі трави.

11. Зі словом молодість утворіть сурядне, підрядне, предикативне словосполучення, складіть з кожним із них речення.

12. Із поданих слів побудуйте словосполучення, використавши, де це потрібно, прийменники. Позначте головне і залежне слова. У дужках вкажіть різновид словосполучення за смисловими відношеннями.

Сподіватися, успіх; шелест, трава; довідатися, книги; зал, сидіти.

...
Хто не любить своєї рідної мови, солодких святих звуків свого дитинства, не заслуговує на ім'я людини.
Й. Г. Гердер

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz