Контрольна робота. Словосполучення. Варіант 1.
1. Розділ мовознавства, що вивчає будову словосполучень і речень, називається:
а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія.
2. Закономірно вжитий розділовий знак, який визначається певним пунктуаційним правилом, називається:
а) речення; б) словосполучення; в ) пунктограма.
3. Види словосполучень за смисловими відношеннями:
а) прості й складні; б) об’єктні, обставинні, означальні; в) синтаксичні, лексичні, фразеологічні.
4. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень:
а) пісня солов’їна, синь гаїв, буде шепотіти; б) у радості, голубе небо, хмари пливуть.
в) найбільш тонкий, снишся мені, на воді; г) доля дівчини, ніжне серце, чисте сумління.
5. Спосіб підрядного зв’язку, за якого головне слово вимагає від залежного відповідної відмінкової форми:
а) уточненням; б) керування; в) приляганням; г) узгодженням.
6. Наведіть приклад предикативного словосполучення.
7. Перекладіть українською мовою:
Принимать участие, перевести на русский язык, радоваться успехам, согласно расписанию, опоздал из-за тебя.
8. Визначте вид словосполучення за вираженням головного слова:
Дивитися зверху, освоювати техніку, польові квіти, дві сосни, прийти без запізнення, дуже вдало, голосно гупати.
9. Із поданих слів утворіть сурядні словосполучення. З двома із них складіть речення:
сонце, місяць; людина, природа; ласкавий, суворий.
10. Укажіть тип підрядного зв’язку в поданих словосполученнях:
Складати іспити, йти далеко, вітер з поля, міська вулиця, весело співати, молоко в глечику.
11. Зі словом радість утворіть сурядне, підрядне, предикативне словосполучення, складіть з кожним із них речення.
12. Із поданих слів побудуйте словосполучення, використавши, де це потрібно, прийменники. Позначте головне і залежне слова. У дужках вкажіть різновид словосполучення за смисловими відношеннями.
Сидіти, круча; сукня, шовк; зустрітись, товариш; цікавий, надзвичайно.
Контрольна робота. Словосполучення. Варіант 2.
1. Система загальноприйнятих правил про вживання розділових знаків називається:
а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія.
2. Смислове й граматичне поєднання двох або більше повнозначних слів називається:
а) речення; б) словосполучення; в ) фразеологізмом.
3. Види словосполучень за вираженням головного слова:
а) поширені, непоширені; б)підрядні, дієслівні, синтаксичні; в) іменні, дієслівні, прислівникові.
4. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень.
а) білий голуб, моя країна, розповідати про професію; б) упав би, снишся мені, на землі;
в) пісня солов’їна, сівба кукурудзи, найбільш вдало; г) у радості, голубе небо, хмари пливуть.
5. Спосіб підрядного зв’язку, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається:
а) приляганням; б) уточненням; в) керуванням; г) узгодженням.
6. Наведіть приклад лексичного словосполучення.
7. Перекладіть українською мовою:
Пропуски по болезни, извините меня, согласно закону, смеяться над собой, принять во внимание.
8. Визначте вид словосполучення за вираженням головного слова:
Морочити голову, будівництво школи, сьогодні сумно, розповідає учень, працюючи над дисертацією, рясний дощ, правила поведінки.
9. Із поданих слів утворіть сурядні словосполучення. З двома із них складіть речення:
мама, тато; день, ніч; смачний, запашний.
10. Укажіть тип підрядного зв’язку в поданих словосполученнях:
Шевченкові твори, піклуватися про менших, писати без помилок, йде не поспішаючи, жити весело, низькі трави.
11. Зі словом молодість утворіть сурядне, підрядне, предикативне словосполучення, складіть з кожним із них речення.
12. Із поданих слів побудуйте словосполучення, використавши, де це потрібно, прийменники. Позначте головне і залежне слова. У дужках вкажіть різновид словосполучення за смисловими відношеннями.
Сподіватися, успіх; шелест, трава; довідатися, книги; зал, сидіти.