Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Сайт учителя |
|
Контрольна робота. Словосполучення. Варіант 1. 1. Розділ мовознавства, що вивчає будову словосполучень і речень, називається: а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія. 2. Закономірно вжитий розділовий знак, який визначається певним пунктуаційним правилом, називається: а) речення; б) словосполучення; в ) пунктограма. 3. Види словосполучень за смисловими відношеннями: а) прості й складні; б) об’єктні, обставинні, означальні; в) синтаксичні, лексичні, фразеологічні. 4. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень: а) пісня солов’їна, синь гаїв, буде шепотіти; б) у радості, голубе небо, хмари пливуть. в) найбільш тонкий, снишся мені, на воді; г) доля дівчини, ніжне серце, чисте сумління. 5. Спосіб підрядного зв’язку, за якого головне слово вимагає від залежного відповідної відмінкової форми: а) уточненням; б) керування; в) приляганням; г) узгодженням. 6. Наведіть приклад предикативного словосполучення. 7. Перекладіть українською мовою: Принимать участие, перевести на русский язык, радоваться успехам, согласно расписанию, опоздал из-за тебя. 8. Визначте вид словосполучення за вираженням головного слова: Дивитися зверху, освоювати техніку, польові квіти, дві сосни, прийти без запізнення, дуже вдало, голосно гупати. 9. Із поданих слів утворіть сурядні словосполучення. З двома із них складіть речення: сонце, місяць; людина, природа; ласкавий, суворий. 10. Укажіть тип підрядного зв’язку в поданих словосполученнях: Складати іспити, йти далеко, вітер з поля, міська вулиця, весело співати, молоко в глечику. 11. Зі словом радість утворіть сурядне, підрядне, предикативне словосполучення, складіть з кожним із них речення. 12. Із поданих слів побудуйте словосполучення, використавши, де це потрібно, прийменники. Позначте головне і залежне слова. У дужках вкажіть різновид словосполучення за смисловими відношеннями. Сидіти, круча; сукня, шовк; зустрітись, товариш; цікавий, надзвичайно.
Контрольна робота. Словосполучення. Варіант 2. 1. Система загальноприйнятих правил про вживання розділових знаків називається: а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія. 2. Смислове й граматичне поєднання двох або більше повнозначних слів називається: а) речення; б) словосполучення; в ) фразеологізмом. 3. Види словосполучень за вираженням головного слова: а) поширені, непоширені; б)підрядні, дієслівні, синтаксичні; в) іменні, дієслівні, прислівникові. 4. Укажіть рядок, у якому всі сполучення слів належать до словосполучень. а) білий голуб, моя країна, розповідати про професію; б) упав би, снишся мені, на землі; в) пісня солов’їна, сівба кукурудзи, найбільш вдало; г) у радості, голубе небо, хмари пливуть. 5. Спосіб підрядного зв’язку, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається: а) приляганням; б) уточненням; в) керуванням; г) узгодженням. 6. Наведіть приклад лексичного словосполучення. 7. Перекладіть українською мовою: Пропуски по болезни, извините меня, согласно закону, смеяться над собой, принять во внимание. 8. Визначте вид словосполучення за вираженням головного слова: Морочити голову, будівництво школи, сьогодні сумно, розповідає учень, працюючи над дисертацією, рясний дощ, правила поведінки. 9. Із поданих слів утворіть сурядні словосполучення. З двома із них складіть речення: мама, тато; день, ніч; смачний, запашний. 10. Укажіть тип підрядного зв’язку в поданих словосполученнях: Шевченкові твори, піклуватися про менших, писати без помилок, йде не поспішаючи, жити весело, низькі трави. 11. Зі словом молодість утворіть сурядне, підрядне, предикативне словосполучення, складіть з кожним із них речення. 12. Із поданих слів побудуйте словосполучення, використавши, де це потрібно, прийменники. Позначте головне і залежне слова. У дужках вкажіть різновид словосполучення за смисловими відношеннями. Сподіватися, успіх; шелест, трава; довідатися, книги; зал, сидіти. |
|
Copyright monko_n © 2024 |
uCoz |