Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

8 КЛАС

ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ У КІНЦІ РОКУ

 

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.

1. Усі подані словосполучення є іменниковими в рядку:

A) робота над текстом, поради учням, день народження;

Б) спільно з другом, їхати верхи, накритий стіл;

B) писати листи, зробити по-своєму, сто років;

Г) вимита підлога, нова сукня, сидіти тихо.

2. Тире в неповному реченні ставиться в рядку:

A) Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка як добре робить (Народна творчість).

Б) Я син народу, що вгору йде, хоч був закритий в льох (І. Франко).

B) Два чобота пара (Народна творчість).

Г) У нас кохати полюбить сповна, і серце з милим вік не розлучати (А. Малишко).

3. Однорідними означеннями ускладнене речення (розділові знаки пропущено):

A) Весна була рання дружна (3. Тулуб).

Б) Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах; їм було байдуже, що бурхав холодний вітер, ішов сніг… (М. Коцюбинський)

B) Після теплих літніх дощів хліба налилися колосом, пополовіли, а десь за тиждень взялися бронзою (І. Цюпа).

Г) Сподом попід ті стіни вузькою щілиною шумів і пінився студений гірський потік (І. Франко).

4. Поширеним звертанням ускладнене речення:

A) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, виростуть з тобою приспані тривоги (В.Симоненко).

Б) Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твої джерела б’ють десь від магми, тому й вогненна така (К. Мотрич).

B) «Слава тобі, Дніпре!» – подумки зашепотів ніби молитву Андрій (С. Плачинда).

Г) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт (П.Дорошко).

5. Помилки відсутні в реченні:

A) Гуляючи в лісі, ми милувалися красою природи, збирали квіти та ягоди.

Б) Побувавши в Єгипті, Лесею Українкою було написано вірш «Напис в руїні».

B) Розквітаючі дерева наповнювали сад тонкими пахощами весни.

Г) Не дивлячись на несприятливі погодні умови, експедиція продовжувала свій шлях.

6. Відокремлений член є обставиною в реченні:

A) Пішов Гонта, похилившись (Т. Шевченко).

Б) Часом, злякана нами, з дерева з шурхотом спурхувала птиця (В. Винниченко).

B) Особливе місце в літературі для дітей займає поезія, зокрема для наймолодших читачів (В. Бичко).

Г) Членом «Гарту» я був і сам, як книжковий ілюстратор (О.Довженко).

 

 

 

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

7. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

А) І швець, і жнець, і на дуді грець (Народна творчість).

Б) Роса почала слатися по землі (І. Нечуй-Левицький).

В) Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди, поки сонце в небі сяє, тебе не забудуть! (Т. Шевченко)

Г) Пахощі зрілого хліба особливо були відчутні вечорами, коли снадала спека… (І. Цюпа)

1) Простий дієслівний присудок;

2) дієслівний складений присудок;

3) іменний складений присудок.

8. Установіть відповідність між односкладним реченням і його видом.

1) Починало вже дніти (М.Коцюбинський).

2) Дивився спідлоба, важко кудись у далеч, і міряв землю… (В. Шевчук).

3) ІЦо посієш, те й пожнеш (Народна творчість).

А. Означено-особове;

Б. узагальнено-особове;

В. неозначено-особове;

Г. безособове.

9. Установіть відповідність між виділеними словами в реченні та другорядним членом, яким вони

1) Означення;

2) додаток;

3) обставина.

А. Город був засаджений всякою всячиною (Л.Дмитерко).

Б. По заході сонця одразу сплив повний місяць над островом, освітив очерети, кущі, виселок (М. Трублаїні).

В. Душ з п’ять хлопців мостилося біля столу з книжками (С. Васильченко).

Г. От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади (І. Нечуй-Левицький).

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього.

(1) Образ козака на наших картинах – це велична, викристалізувана віками дума народу її свою сутність. (2) Народ стомився від повсякчасних воєн, від розорень і зпустошень, що обернули квітучий край у пустку. (3) Зазнавши стільки горя й лиха, він прагнув миру, вільної праці. (4) Меролюбивий характер народу й уособлюс образ козака бандуриста. (5) Але водночас українский народ завжди був готовий освятити ножи, щоб захистити могили своїх предків, свою рідну землю.(З журналу)

10. Спишіть текст, виправивши орфографічні помилки.

11. Підкресліть у реченнях однорідні члени.

12. Виконайте синтаксичний розбір речення: перепишіть речення, розставте відповідні пунктограми, підкресліть головні та другорядні члени речення, надпишіть частини мови над кожним словом у реченні, опишіть речення.

Тихе блідо-блакитне море здається спить ( М.Коцюбинський ).

 

 

Кількість балів:

завдання 1-6 – по 0,5 б.;

завдання 7-9 – по 1 б.;

завдання 10-11 – по 1,5 б.;

завдання 12 – 3 б.

...
Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх.
Олесь Гончар

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz