Завдання 10.
1. Підкреслити всі члени речення. Надписати їх різновиди (членів речення). Визначити різновиди односкладних речень.
1. У повітрі пахло садовим димом. 2. Десь за річкою горіло і в шибці жевріло, переливалось, палахкотіло. 3. Знов повіяло в душу весною, хоч кругом ще біліють сніги. 4. Може, нам полинути у вирій? 5. Заморозило осінь у сльозу. 6. Тінь пробігла над нашим краєм, димом з заходу потягло. 7. З одинокої на ціле татарське село кав’ярні дуже добре видно і море, і сірі піски берега. 8. Черемхова гілка, вечірня пора. Далека сопілка на схилах Дніпра. 9. В соняшнику справді трудно впізнати сонце. 10. Багато слів страшних тут наговорено. 11. Мело, крутило, скаженіло, огортаючи присмерками весь край. 12. Відмикаю світанок скрипічним ключем. 13. Первоцвітом виникаю з веснами на світ. 14. Гримить од краю і до краю все вище сонячний салют. 15. Прокинуся – плаче серце, і очі заплачуть. 16. А що може бути прекраснішим і величнішим від вогню, вічної слави? 17. І світ великий, неозорий належить нам. 18. Тільки часом у многоголосі, в суєті поїздів і авто спалахне твоє біле волосся, карі очі і сіре пальто. 19. У кожного рукав пов’язаний хустиною з яскравим українським вишиттям. 20. На заході поволі гаснув загублений сонцем пояс.
2. Виконати повний синтаксичний аналіз 13 речення.
3. Записати слова фонетичною транскрипцією.
Зжарити, під’їзд, тінь, щастя, підзеленити, дзвін, щітка, дьоготь, щоденник, льон, дядько, торф’яний, дзвякати, сьогодні, Надія, розчесати, безжалісний, безшумний, розчистити, розширити, розжитися, іграшці, юшці, ложці, мурашці, коритце, ставишся, славишся, вість, Уманщина, рибалчин, селянський, розвіятись, пенсія, трьома, Україна, коротший, хоч би.
4. Поставити замість крапок у чи в.
…вага, …дарник, …каз, …мова, …станова, …збережжя, …рал, …лада, …ласний, …горщина, …заємини, …ластивість, …плив, …ладивосток, …вертюра, …ніверситет, …ряд.
5. Виконати завдання тематичного оцінювання №2 «Лексикологія. Фразеологія» (варіант 2 повністю, варіант 1 – крім завдань 3 та 4 рівнів) за збірником М6.
6. Проаналізувати виділені слова як частину мови.
7. Розказати про календарно-обрядові твори, їх особливості та різновиди. Навести приклади.
8. Виконати ідейно-художній аналіз поезії М. Сингаївського.
Дніпро
починається з краплі,
якою зоря нап’ється.
Добро
починається з людського
доброго серця.
Море
вітри випивають
крапля за краплею.
Горе
по краплі вливається
в біографію.
Так і зоря
починається з неба
тихо і голубино.
А я
починаюся з тебе,
доле моя, Україно!