Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Завдання 15.

1. Підкресліть підмети та присудки. Визначте їх різновиди. Розставте пропущені тире.

1. Розум найбільше багатство. 2. Найкращі друзі людини її десять пальців. 3. Поспішити людей насмішити. 4. Удома ти король, а на чужині попихач. 5. Найсвятіша їжа хліб, найпочесніше ім'я людина. 6. Життя прожити не личаки сплести. 7. Упертість ознака короткого розуму. 8. Зневажить мову зрадити себе. 9. Найкращі лікарі радість, помірність і спокій. 10. Правда це дитина часу. 11. Розумна порада половина успіху. 12. Життя прожити не поле перейти. 13. Найкраще вихо­вання повага до старших. 14. Чужа душа то, кажуть, темний ліс. 15. Гострий язик дар небесний, довгий язик кара Божа. 16. Писати не язиком чесати. 17. Мова це одяг, у який вбирається думка.

2. Визначте прикладки й підкресліть їх. Вставте пропущені дефіси.

1. Один тільки бородань лісник переконував, що лосі живуть тут і зараз... 2. А Микола боєць повагом оглянув гармонію, пробігся кілька разів пальцями по чорних ґудзиках. 3. Сутінками року називають місяць листопад іще здавен. 4. Раптом де не взявся розбишака краб. 5. Дельфін, звичайно, не рекордсмен, бо удвічі швидше за нього плаває риба парусник. 6. Сойка непосида метушиться, дбає про запаси для зими... 7. Здавалось, ми перетворились на людей невидимок, незримих для ворога. 8. Для рака пустельника черепашка була і одягом, і хатинкою. 9. Партизанські вартові та конюхи розгледіли у слабкому місячному світлі велетня лося, що обережно вик лигав із густих нетрів, підійшов до стогу й почав пожадливо їсти сіно. 10. Якщо київські сувеніри краєвиди Л. Івківської сповнені теплоти, ліризму, то художники львів'яни дивляться на своє місто крізь призму суворої минувшини. 11. От приїдуть наші студентки іхтіологи, я тебе з ни­ми неодмінно познайомлю. 12. Рано-вранці на зорі на Тарасовій горі посідали під вербою дідугани кобзарі. 13. Живляться орли карлики переважно птахами — від лісових голубів і сорок до горобиних. 14. Сашко зразу випередив вайлуватого, незграбного Івася і мчав, стрибаючи через кущі, продираючись через колючки й дошкульну різун траву.

3. Визначте порівняльні звороти й підкресліть їх. Розставте пропущені розділові знаки.

1. Струшується сад як парасолька. 2. Солодка мов кутя колядка сніги вселюдські розсуває... 3. Над ним у чорному як ворон чаклує хижий секундант. 4. А зал як тур реве безжально. 5. Серйозний як усі котигорошки ти на питання це подумав трошки... 6. Гетьман був вищий і кращий від усіх запорожців: високий як Палій гарний як Мазепа сміливий як Богдан Хмельницький. 7. Сили вони також не мають, бо легесенькі як пушинка, а м'якесенькі як вата. 8. А так же хороше над чорним ґрунтом мак переливається мов полум'я червоне!

4. Підкресліть усі члени речення. Визначте їх різновиди. Розставте розділові знаки. Виконайте повний синтаксичний аналіз 1 речення.

1. Навколо залягав туман хитався біля скель наповзав на дорогу. 2. Серед численних озер і озерець річок і водограїв печер і скульптур увагу відвідувачів привертає невелика галявина, всіяна величезними каменями-валунами. 3. От і доводиться міряти океан, не знаючи відпочинку ні вдень ні вночі. 4. Цілі дні вони сиділи голосили та сопіли та стогнали та ревли сльози відрами лили. 5. Хоча вона народилася в Харкові але з дитинства переїхала до Києва і полюбила гомін Хрещатика і тишу золотих берегів Дніпра і зелені хащі Голосіївського лісу. 6. Вчений глянув і побачив яскраво освітлені полудневим сонцем яблуні з соковитими плодами кущ рожевих жоржин кам'яний паркан і дерев'яний зруб колодязя. 7. На дивному малюнку теж були і яблуні й хмари й колодязь. 8. У фотографії важливі, зокрема, такі протиставлення, як масштаб світле і темне яскраве і сіре велике і мале тощо. 9. Добре виділяють водну гладінь і слабке мерехтіння тіней дерев опалі листочки ряска тощо. 10. Тут фарбують палітурки і прикраси і свічки...

5. Напишіть твір у публіцистичному стилі "Славні нащадки Тараса", використовуючи однорідні члени.

6. Записати фонетичною транскрипцією слова: щоденник, перемога, вітер, весло, тремтіння, віслюк, ясно, любов, купається, мультфільм.

7. Виконати морфологічний аналіз слів: вночі, протиставлення, гомін, вість, вони, дерев’яний, ревли.

8. Виконати ідейно-художній аналіз поезії Ліни Костенко "Весна прийшла так якось несподівано…" (С. 121, підручник з української мови для 8 класу).

...
Мова вмирає, коли наступне покоління втрачає розуміння значення слів.
Василь Голобородько

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz