Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання 19.

1. Підкресліть усі члени речення. Визначте, чим виражено підмети. Виконайте повний синтаксичний аналіз 6 речення.

1. І знову «ура!» покотилося полем. 2 . Майже три роки минуло з того далекого світлого дня. 3. Кохати – нові землі відкривати. 4. Так будь же тричі проклята війна, і слався мир у всій своїй красі! 5. І от іду я по земля. А земля – кругла. 6. Знов листа мені прислала мати, невеликий лист, лиш кілька слів. 7. Минула перша, а Микола не повертався з роботи. 8. Багато вітрів прошуміло над головою. 9. Душ з п’ять хлопців мостилося коло столу з книжками. 10. Город був засаджений всякою всячиною. 11. Вона вища за калину і вільно звела до сонця свої зелені руки, ніби купається в голубому потоці повітря. 12. Калина низькоросла. Пишна калина задивилась у глибінь криниці. 13. Надворі дощ. Сердитий вітер зриває з дерева зірки. 14. Важкі кетяги ще не дозріли, але вже червоні. 15. Наче рідний дім для нас була сільська далека школа. 16. Для мене ти як небо. 17. Це таки щастя – любити людей. 18. Ніч стала здаватися непевною. 19. На лугах вже трави сонцем, соками, вітром напоєні. 20. Із можливого в чудесне перекинуто мости.

2. Запишіть слова фонетичною транскрипцією. Зробіть морфемний розбір цих слів.

Розказати, сонця, безпечний, не мажся, бджола, з сином, мичці, сьогодні, зшити, розжарити, на гілці, аякже, якби, могутні, вогкий, у кузні, тчемо, спів, Індія, футболка, привітаєшся, отже, на місці, легкий, з часом, жінці, сміх, прозріння, привокзальний, зілля, зрісши, безжалісний, міжзоряний, людський, сердишся, цвях, коротший.

3. Утворіть прикметники за допомогою суфікса –ськ(ий).

Чех, товариш, птах, волох, латиш, Золотоноша, турок, грек, молодець, козак, гірник, викладач, Донець, Прилуки, Буг, Кривий Ріг, Париж, Чикаго, Волга, Рига, Онега, Воронеж, людина, ткач, брат, гігант, Петербург, товариш, журналіст, громада, кріпак, Ніжин, Абхазія, половець, парубок, варяг, юнак, Одеса, велетень, завод, Острог, боягуз, фінансист, янгол, Звенигород, Сівер, Чернігів, Крути, Україна, Київ, солдат.

4. Утворіть словосполучення, додаючи слова до поданих. Визначте типи підрядного зв’язку. Із трьома утвореними словосполученнями складіть речення.

Учень, школа, урок, завдання, книжки, вечір, квіти, поля, сади, пісні, життя, щастя, перемога, радість, любов, зима, весна, пишний, зелений, сонячний.

5. Перерахуйте проблеми, порушені автором, у повісті «Дорогою ціною».

6. Напишіть твір-мініатюру на тему «Якби Соломія не загинула».

7. Вивчити § 41 за підручником з української мови для 8 класу.

8. Ідейно-художній аналіз поезії Ліни Костенко.

А буває, ідеш по світу,

І проходить повз тебе людина

Так, неначе проносить квіти

І тобі віддає половину.

 

Ще і стебла від рук гарячі.

Озирнешся на неї здаля

І збагнеш – на промінь багатша

Стала раптом твоя земля.

...
Щоб мова тобі повністю відкрилася, маєш бути залюбленим в неї.
Олесь Гончар

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz