Завдання 22.
1. Підкресліть усі члени речення. Розставте пропущені розділові знаки. Виконайте повний синтаксичний аналіз 2 речення.
1. Все довкола прокинулося не спить. 2. Все дихає плине відчуває зливається з довколишніми явищами речами істотами. 3. Від листя дубів від стовбурів сосен від квіткових пелюсток котяться хвилі ніжності,вливаються у тіло Славка, і він яскраво й глибоко розуміє велику єдність усього живого. 4. Теплий пісок співав під ногами лози ласкаво торкалися обличчя живицею пахтіли сосни. 5. Ніби все те саме але й тут, у знайомому світі, Славкові ввижалися зміни. 6. Він ніколи не забуде того дивовижного потоку єдності й любові який зв’язує в спільну мелодію людей і рослини птахів і далекі зорі на шляху казки. 7. У глибині темної зіниці блискотять золотаві іскри ніби розгорається багряне полум’я колишуться тіні. 8. Ба, то вже не тіні а коні а на них — вершники. Майорять стяги на списах чується іржання, крики. 9. А потім — пісня. Рокочуть-плачуть струни бандури стогнуть високі хвилі на морі несуть лицарів хоробрих на чайках у край далекий на смерть на подвиг на безсмертя… 10. Знову валують іскри полум’я летять у блакитному небі небачені кораблі. 11. Не літаки не дирижаблі не ракети до яких звикло око хлопця. Ні! Ясенові кораблики з гордо задертими різьбленими носами з візерунчастими вітрилами що надимають проти сонця барвисті груди свої. 12. І сидять в тих кораблях казкові звитяжці — народні герої. 13. Нема для них нічого нездоланного ні дракони ні змії ні пожежі ні підступи царів чи вельмож ніщо не зупиняє подвигу на який дала благословення мати рідна земля кохана казка чарівна…
2. Виконайте морфемний розбір поданих слів.
Зошит, захмарений, мати, печиво, картопля, театральний, сусідство, соломина, дощ, берегиня, червоніти, прибережний, смаженина, соковитий, козаченько, липа, польовий, птах, березняк, позавчора, їдальня, смола, напис, дзвіниця, колесо, безперервний, гострити, літак, небо, сміливець, відлюддя, перемир’я, сесія, узбережжя, відомий, стипендія, студент, починати, митися, в’ється, музичний, делегувати, закінчення, розтятий, прясти, копійчина, висновок, давати, почала, підземелля, бездушшя, оксамит, козацький, обруч, колоквіум, намітка, охати, по-українському, двадцятий, усякий, кожний, збоку, веселка, заможний.
3. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.
Вогкий, кігті, сережка, донечці, солодкий, просьба, боротьба, на стежці, зошит, лелека, різьбяр, працелюбство, хижак, зимою.
4. Напишіть твір на одну з тем.
1. Український фольклор – скарбниця нашої духовності.
2. Автобіографічні мотиви в поезіях Тараса Шевченка.
5. Ідейно-художній аналіз поезії Г. Мороза «Материнська мова».
Бурхлива, як життя, ти - рідна мово,
Зовеш і мелодійністю чаруєш.
Немов метелик, на вогонь лечу я
В гарячі і палкі обійми слова.
Від тебе вже не можу відірватись,-
Сильнішої від тебе не існує…
Моє ти серце, кров, яка вирує,
Аби клітинку кожну напувати.
Без слова неможливе існування.
Із перших днів буття явилось слово,
А з нього народилась рідна мова,
І це не просто засіб спілкування.
Вона - душа народу, чиста й мудра,
Жива як люди, що її створили,
Це пісня мами й перший крик дитини,
Історія, традиції, культура.