Завдання 25.
1. Спишіть. Поставте пропущені літери та розділові знаки. Підкресліть усі члени речення в трьох перших абзацах. Випишіть із третього та четвертого абзаців іменники, визначте їх відмінки. Випишіть із третього абзацу прикметники, визначте їх розряд. Випишіть із четвертого абзацу дієслова, визначте їх спосіб, час, вид. Виконайте повний синтаксичний аналіз виділеного речення.
Мова як відомо є не..лише засобом спілкуван..я. Це також спосіб сприйман..я світу відтворен..я його в свідомості людини. Кожен народ сприймає світ не..зовсім так як інші народи тому в усіх мовах є щось не..повторне оригінал..не. Кожна мова має власне світло яке в..блискує в б..змежному океані мов (3,з)емлі.
Як основа духовності народу мова є підмурком існуван..я нації.
... Тепер у не..залежній (У, у)країні українс..ка мова в усій її ч..стоті й красі має посісти нал..жне їй міс..це. Певна річ усі відразу не..можуть заговорити добірною мовою. До тих хто лише поч..нає де..далі активніше розмовляти по..українському слід виявляти поблажливіст.. і пробачати їм певні мовні огріхи. Однак є люди які не..мають права на помилки актори лектори диктори та інші працівники радіо й телебачення вчителі в..кладачі бо їхнє слово повин..е бути взірцем для решти громадян (У, у)країни. Носіями зразкової українс..кої мови мусять стати д..ржавні діячі урядовці всіх рангів та їхні дружини якщо вони спілкуют..ся з люд..ми поза своєю домівкою виступають перед аудиторією б..зпосередн..о чи в засобах масової інформації.
... Жит..я не..дуже пестило нашу мову на шляху до утверджен..я її в різних сферах спілкуван..я то не..було умов для розвитку наукового стилю то до краю звужувано рамки її офіційного використання то р..тельно під різними приводами в..нищувано її творців та пл..кал..ників. Але не..зважаючи на все це українська мова в..ійшла в коло най/розвиненіших мов світу має викр..сталізувані норми на всіх рівн..ях. Ці норми треба засвоїти й дотримуватись їх а не.творити нові там де не..має на це жодної потреби.
(О. Пономарів).
2. Запишіть правильно слова, поясніть орфограми. Запишіть слова фонетичною транскрипцією та виконайте їх морфемний аналіз.
Фу..бол, камін..ий, в..ічливий, з..єднаний, смієт..ся, ро..фарбувати, аген..ство, Ві..чизна, вікон..ця, лі..ба, Ки..ва, контрас..ний, прилу..ький, хо..жу, ро..жарити, стан..те, Вели..день, сива..ький, невіс..ці, поч..нати, д..р..гент, пр..великий, пр..їж..ати, пряд..во, мар..во, пр..з..млитися, п..р..хрес..ний, ялин..вий, квітн..вий, алич..вий, поспіша..ш, умиває..ся, посміхают..ся, м..р..ж..во, с..р..д..на, дон..чка, нестим..ш, Як..ва, дж..р..л..це, лівоб..реж..я, безкрай..ю, смуш..вий, в..л..ч..зний, в..рш..ч..к, кра..ч..к, довж..лезний, п..ганий, козач..ина, Хар..ків, брен..кіт, різ..б..яр, л..ю, воз..єднан..я, нехворощ..ю, жовч..ю, шіс..надцять, т..м..яний, під..аш..я, пристрас..ний, двох..ярусний, (з, с)формувати, бов..аніти, ход..ба, бе..сон..я.
3. Напишіть твір на тему «Образи підлітків у фантастичній повісті Олеся Бердника «Хто зважиться – вогняним наречеться».