Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Завдання 27.

1. Спишіть. Поставте, де потрібно, пропущені розділові знаки. Підкресліть усі члени речення.

Із речень 1-10 випишіть прикметники, визначте їх розряд та групу. Із речень 11-20 випишіть дієслова та дієслівні форми. Визначте їх вид. Доберіть видову пару. Виконайте фонетичний аналіз виділених курсивом слів. Виконайте морфемний аналіз підкреслених слів. Виконайте морфологічний аналіз виділених жирним слів. Виконайте повний синтаксичний аналіз 6 речення.

1. Чорні голі дерева стояли в снігу настовбурчившись замерзлими гілочками і наче мертві не ворушилися од вітру. 2. Полинно пахне ніч пов’явши в небосхилах. 3. Місяць випливав з-за садка розкидаючи срібне проміння. 4. Світає! То ранку чистого пробивсь крізь хмари листу усміх дивний і нас стріваючи вітає. 5. Синє небо побратавшись з веселою землею розгортає над нею блакитне безмірно-високе безмірно-глибоке шатро. 6. Киваючи рясною головою зелений ліс до сонця засміявся. 7. Скидаючи кирею срібнорунну поволі прокидався степ і оживав і дихав кожним колоском і кожною билинкою малою сповняючи повітря ранкове медовим свіжим духом. 8. Шалений холодний вітер люто висвистував і завивав біснуючись над степом. 9. Три дні і три ночі не втихаючи палало; на четвертий день випав дощ і загасив пожежу. 10. Ввібравши в себе погожість і ясноту сонячного дня село виглядало як дівчина-красуня. 11. Ліс випустив мене з своїх обіймів степам віддавши лагідно. 12. Розганяючи туман сонечко вставало. 13. І я заплакавши назад поїхав знову на чужину. 14. Ясний місяць зблід засоромившись зірки та червоного ранку. 15. Хай розгорнувши строфи наче крила наступає пісня! 16. Сонце спускалося за темні синяві гори лишаючи жаристу полумінь на небі. 17. Річка зламавши кригу вийшла з берегів і залила всю заплаву. 18. Свіжий польовий вітер грайливо розгулював по безмежних просторах несучи з собою живильні запахи степового зілля. 19. В прозорій синяві ночі далеко внизу мерехтіла танучи в пітьмі могутня Дніпрова повідь. 20. Хвилі тихо шелестіли котячись на берег по дрібних камінцях. 21. Сонце сідаючи за гору по той бік Дністра проглянуло з-поза хмар на хвилину і останнім променем попрощалось з землею. 22. Обличчя натхненно розшарілося і освітившись якимись думками стало мовби тоншим інтелектуальнішим багатшим. 23. Вийшовши з вулички Гнат наче пірнув у море білого світла. 24. Зненацька почав падати кружляючи спокійний лапатий сніг… 25. Дерева вже зеленіли кидаючи на широкі тротуари густий затінок. 26. В небі тягнулись на північ журавлі і лебеді зрідка гублячи на землю своє притерте в дорозі пір’я. 27. Дівчина стояла нахилившись над щойно зв’язаним снопом і показуючи серпом перед собою пильно дивилася на колосся і усміхаючись стежила, як те колосся колисалося гойдалося наче танцюючи наче востаннє ведучи свій танець на лоні матінки-природи. 28. Захоплена якимось дивним почуттям дівчина защебетала коломийку і пішла кружляти танцювати не звертаючи уваги на колючу стерню. 29. Інші женці заворожені грою невидимої музики покидали роботу і теж пустилися в танець. 30. Незважаючи на лютий холод Шовкуна все більше хилило на сон.

2. Виконайте тести.

Головні члени речення

Установи відповідність

А. Споминів листя осіннє я під ногами топчу.

Б. Згадує листя минуле шумом пожовклим своїм.

В. Тисячі зір задивилися в душу мою.

Г. Жити – значить приносити радість людям.

Д. Ні! Це сон.

1. Підмет, виражений іменником.

2.Підмет, виражений займенником .

3. Підмет, виражений словосполученням.

4. Підмет, виражений інфінітивом.

2. Складеного дієслівного присудка немає в реченні.

А. Не треба думати мізерно.

Б. Чи ж я тебе примушую кохати?

В. Будем іти ми з тобою тоді в ніжному вітрі до рання.

Г. І хочу до болю упасти на коліна, молитись на зорі ясні.

 

3.Установи відповідність між іменною частиною складеного іменного присудка і способом її вираження.

А. А ти – це ти.

Б. Відступник я.

В. Така хистка тепер моя хода.

Г. Є щось в мені так наче не  моє.

Д. Я не один.

1. Іменник.

2. Прикметник.

3. Числівник.

4. Особовий займенник.

 

4.Установіть відповідність між типом присудка і прикладом.

А. Я хочу серцем Всесвіт обійняти.

Б. Порожній степ і тиша до небес.

В. Хмари були сірими, тривожними.

Г. Двори якісь похмурі, непривітні.

Д. Місяць над рікою в темному просторі розлива на гори і на верби сон.

1. Складений дієслівний присудок.

2. Простий дієслівний.

3. Складений іменний.

4. Складений іменний з нульовою зв’язкою.

 

5.Складений іменний присудок є у реченні.

А. Що я хочу спитать у цієї сумної кравчині?

Б. Весна така спокійна, тиха.

В. Вгорі невідомі дороги.

Г. Плакучі верби сплакали у воду гірку пилюку одболілих літ.

 

6.Складений дієслівний присудок є у реченні.

А. Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.

Б. Він ще не встиг збагнути, в чому річ.

В. Любить людей мене навчила мати.

Г. Україно, ти моя молитво, ти моя розпуко вікова.

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього.

Русалки водяні дівчата, мальовничі образи народної уяви. 2. Хоч і привабливі були ті істоти, про те небезпечні. 3. У народі вірили: хто здибає русалку, не зможе вирватися живим. 4. Вона залоскоче.

 

7.Орфографічну помилку допущено у слові

А. Водяні

Б. Привабливі

В. Про те

Г. Вірили

Д. Помилки немає

 

8.Тире слід поставити у реченні

А.Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

 

9.Складений іменний присудок є у реченні

А. Першому та другому

Б.Другому та третьому

В. Третьому та першому

Г. Четвертому та другому

10.Складений дієслівний присудок є у реченні

А.Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

 

11.Непоширеним є речення

А. Перше

Б.Друге

В. Третє

Г. Четверте

 

Другорядні члени речення

1. Означення не містить речення

А.Десь гонить вітер хмари пелехаті.

Б. Нові громи схрестились на мечах.

В. А степ уже сивий на поминках плаче.

Г. А небо синє і ясне.

 

2. Неузгоджене означення є у реченні

А. Стоять ліси смарагдово-руді.

Б. Я наварила м»яти, драголюбу.

В. Барикади поезії – проти бездумності.

Г. Задивляюсь у твої зіниці, молоді й тривожні, ніби рань.

 

3. Узгоджене означення містить речення

А. Давно не чути пісні солов’я.

Б. А небо чорне і порожнє.

В. Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни.

Г. Весна така спокійна, синя.

 

 

4. Прямого додатка немає в реченні

А. Я наварила м’яти, драголюбу.

Б. Чи хоч пучечок тої калини мені на груди покладуть?

В. Позаростали рутою руїни.

Г. Ніч розкидає сріблястії шати.

 

5. Прямий додаток містить речення

А. Уже в дітей порозовіли личка.

Б. Дехто щастям своїм платив.

В. Простягнеш руку – і не видно пальців.

Г. Історії ж бо пишуть на столі.

 

6. Обставину часу містить речення

А. Я змалку знаю, де яке зело.

Б. Десь тихо жаби кумкають з болота.

В. А хто і сіно склав уже в стіжки.

Г. Весна прийшла так якось несподівано.

 

7. Обставину причини містить речення

А. На другий день були ми у печерах.

Б. Гризуть вудила коні з нетерплячки.

В. Ми ж пишем кров’ю на своїй землі.

Г. Зазимую тут і залітую…

 

8. Обставину міри і ступеня містить речення

А. Тоді я двері відчинила в ніч…

Б. На другий день були ми у печерах.

В. Влітку 1658 року Полтава згоріла дощенту.

Г. Багато вітрів прошуміло з того часу.

 

9. Установи відповідність між видом обставини та прикладом.

А. Якісь пташки шиширхають .

Б. Вона мовчить і думає піснями.

В. Своїм коханням поступився заради грошей і багацьких нив.

Г. Я ту отруту з розпачу зібрала.

Д. Опівночі айстри в саду розцвіли.

1. Способу дії.

2. Місця.

3. Причини.

4. Мети.

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього

Символ рідної землі

1.Не було колись на Україні хати, біля якої не кущувала б калина. 2. Як забіліють сніги, дівчата ними коси прикрашали. 3. А вже коли кетяги достигали, їх вішали по-під стріхою. 4. Йдеш, бувало, селом а хати наче в коралях. 5. Аж горить калина.

 

10.Орфографічну помилку допущено в слові.

А. Не кущувала б

Б. Прикрашали

В. По-під

Г. Коралях

 

11.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

Д. П’ятому

 

12.Прямий додаток є у речення

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

Д. П’ятому

 

13. Неузгоджене означення є у реченні

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

Д. П’ятому

 

14.Обставина часу є у реченні

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

Д. П’ятому

 

15.Непоширеним є речення

А. Перше

Б. Друге.

В. Третє.

Г. Четверте.

Д. П’яте

 

3. Напишіть твірна тему «Образи-персонажі гумористичної повісті Валентина Чемериса «Вітька+Галя…».

...
Поки жива мова в устах народу, до того часу живий і народ. І нема насильства нестерпнішого, як те, що хоче відірвати в народу спадщину, створену незчисленними поколіннями його віджилих предків.
Костянтин Ушинський

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz