Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання 5.

1. Підкреслити всі члени речення. Надписати їх різновиди (членів речення).

1. В словах є кров. Вони живуть, слова. Твоє життя – не вигадана повість. Не вбити пам’ять, бо вона жива, і поруч з нею не вмирає совість. 2. Високо-високо під небом вечірнім пролетіли величезним табуном дикі гуси. 3. Хмари котилися одна за одною, одна за одною безконечним караваном. 4. Любові й віри невмирущі зерна поет посіяв на лану своїм. 5. Людина без національного заземлення – перекотиполе або й пил на вітрах історії. 6. Знову біблія літа розкрила сторінки заколосених піль. 7. Не шукай красоти, а шукай доброти. 8. Од вітрових ударів тільки важко поскрипують снасті та зростають навкруги світло-сині снігові дюни. 9. Виходить дівчина із хати води з криниці набирати. 10. Трохи вірить серце в забобони, логікам усім наперекір. 11. На небі зорі синьоокі, і лебідь-місяць на хмарках. 12. І невидимі в пущі солов’ї жагу солодку в звуки виливають. 13. Місяць човном золотим над містом сонно пливе. 14. І синявою молодою сповняється ущерть душа. 15. Давно за синю хмару сонце впало. 16. Я довго-довго в тую ніч не спала. 17. Вийшли в поле косарі косить ранком на зорі. 18. І блідий місяць на ту пору із хмари де-де виглядав. 19. Місяць поволі скочується у лісову гущавину. 20. Повітря тремтить від спеки.

2. Виконайте повний синтаксичний аналіз 4 речення.

3. Слова, що в тексті виділені курсивом, запишіть фонетичною транскрипцією.

4. Слова, що виділені жирним шрифтом, проаналізуйте як частину мови.

5. Розібрати за будовою слова. До виділених слів дібрати спільнокореневі.

Тихесенький, заговорили, страшний, пароплав, прамова, прегарний, донечка, радість, прилетівши, сідаючи, ходив, учитель, гірка, циганка, небозвід, життєпис, вибігти, пролісок, висота, з’їхати, людський, дубочок, заколосилися, напрацювавшись, вперед, відповідаючи, земляний, пам’ятка, відповідала, працюють, найщасливіший, оберігаючи, передз’їздівський.

6. Виконати завдання тематичного оцінювання № 3 (варіанти 1, 3 повністю) за збірником М5.

7. Виконати ідейно-художній аналіз поезії М. Петренка.

Дивлюсь я на небо та й думку гадаю:

Чому я не сокіл, чому не літаю,

Чому мені, Боже, ти крилець не дав?

Я б землю покинув і в небо злітав!

Далеко за хмари, подальше од світу,

Шукать собі долі, на горе привіту,

І ласки у зірок, у сонця просить,

У світі їх яснім все горе втопить;

Бо долі ще змалу здаюся не любий,

Я наймит у неї, хлопцюга приблудний;

Чужий я у долі, чужий у людей:

Хіба ж хто кохає нерідних дітей?

8. Складіть перелік мудрих порад, які нам дають літературні твори.

9. Поясніть, чому образи весни і хліборобської праці навесні є центральними образами збірки І. Франка «З вершин і низин».

...
Найбільше і найдорожче добро кожного народу — це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя і свої сподіванки, розум, досвід, почування.
Панас Мирний

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz