Завдання 7.
1. Підкреслити всі члени речення. Надписати їх різновиди (членів речення).
1. В садках солодко дрімають окутані місячним сяйвом стрункі тополі. 2. Квітка осіння давно одцвіла, пісня остання давно оддзвеніла. 3. До кипариса магнолія пишная чолом заквітчаним ніжно схилилася. 4. Очі – два озерця морської води. 5. Без тебе мені життя не життя. 6. Я твій товариш, друг з дитячих літ. 7. Поезія не може жити на смітнику, а без неї життя – злочин. 8. Я тобі не пара. 9. Знак терезів – доби нової знак. 10. Поезія – це праця зрима, це думки зрілої весна. 11. Коли слова для тебе – грище, звукосполучення нове, – тебе народ, суддя найвищий марнописателем назве. 12. У повітрі грають ворони, значить от уже й весна. 13. Вуж не отруйний, не страшний нітрохи, корисний навіть, – так навчають нас іще з дитинства. 14. Ти – все, що я любив: світанки малинові, осінній зжовклий лист і паморозь весни. 15. Та що це ми – невольники, раби, челядники хіба ми – воєводи, на нього щоб робити день і ніч! 16. Єдиною метою мого трудного життя було возвеличення народу засобами мистецтва, яке послала мені доля і батько з матір’ю. 17. Я люблю Батьківщину, люблю народ свій, люблю палко і ніжно. 18. Народ лише тоді досягає свого щастя, коли свято зберігає своєї старовини звичаї, свої характерні риси і свою незалежність. 19. Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю красу. 20. Мені потрібні зустрічі з народом, з моїми людьми, аби помножити себе, свої думки й почуття, братаючись думками й почуттями з іншими.
2. Виконати повний синтаксичний аналіз 1 речення.
3. Слова, що в тексті виділені курсивом, записати фонетичною транскрипцією.
4. Слова, що виділені жирним шрифтом, проаналізувати як частину мови.
5. Розібрати за будовою слова. До виділених слів дібрати спільнокореневі.
Деревиною, глибшати, злюка, дорожать, забіліли, перегукуватися, оберемком, сутеніє, передумові, квітнув, золотистому, хмарочосі, безкультурного, скріпити, самоцвіт, розсаджують, безсилля, зірвиголова, фільм-опера, перенасиченням, умиватися, заземлення, чорноземний, перекотиполе, перебудова, розгін, збоку, обніжок, сонечко, високість.
6. Виконати завдання тематичного оцінювання № 7 «Будова слова. Орфографія» (варіант 5 повністю, варіант 3 – крім завдань 4 рівня) за збірником М5.
7. Виписати з тексту іменники, що є назвами істот. Визначити їх рід та число.
8. Виконати ідейно-художній аналіз поезії М. Познанської. Визначити частиномовну приналежність кожного слова в поезії.
Хоч він і лютий, та дарма –
Він все одно хороший, друзі:
У ньому йде до нас весна
І квітнуть котики у лузі.
Вже промінь сонечка ясний
Всміхається із високості.
Ми в лютому ждемо весни –
От-от вона прибуде в гості.
9.Назвати перераховані поняття.
1. Невеликий словесно-музичний твір, призначений для співу.
2. Повторення однакових звуків, складів чи словосполучень на початку віршованих рядків чи строф.
3. Повторення групи слів, одного чи кількох віршованих рядків наприкінці строфи чи рядка.
4. Пісні, що виконувалися під час народних свят та обрядів.
5. Пісні, які закликають і прославляють весну.
6. Пісні, які виконувалися під час обрядів, пов’язаних із Зеленими святами.
7. У час літнього сонцестояння співали пісні.
8. Обрядові пісні, які возвеличують процес збирання урожаю, прославляють працю хлібороба.
9. Поетично-пісенні твори, які виконуються в час і з нагоди святкування Коляди, якими супроводжуються магічно-ритуальні різдвяні дійства.
10. Величальні обрядові пісні, які виконуються під час святкування Нового року.
11. Художній засіб, при якому паралельно зображують два і більше явища із різних сфер життя.
12. Ліричні твори, які співали дітям під час присипляння.