Завдання 9.
1. Підкреслити всі члени речення. Надписати їх різновиди (членів речення). Визначити різновиди односкладних речень.
1. У праці, на дозвіллі, у коханні не переставайте ні на мить свій край любить. 2. Куди не глянеш в даль оцюокресну – тут споконвіку скрізь лилася кров. 3. Підеш тією стежкою, глянеш кругом себе, і скрізь бачиш зелене море верб садів, конопель, соняшників, кукурудзи та густої осоки. 4. Стисну міцно долонями скроні, зіпрусь ліктями на вогку лутку, прилипну чолом до холодного скла і зв’яжу зморений погляд з ліхтаревими пасмами на калюжі серед пішоходу. 5. Ідеш, ідеш… Дорога та й дорога. Ідеш, ідеш… Хоч би вже відпочить. 6. Не видно й шахтарського терикона, та й бруківки в їхньому виселку не видно. 7. Недарма ж кажуть, що з колодязя і вдень можна зорю побачити. 8. Степ і море; скрізь битий шлях… 9. До чого ж гарно й весело було в нашому городі! 10. Хотілося снів, незвичайних марев, зелених доріг на ясній землі. 11. Холодним вітром од надії уже повіяло. Зима. 12. Мені довелося бачити найвидатніших поетів світу – всі вони були не естрадники, а страдники. 13. В години радості і смерті, в труді, печалі та в бою люблю залізну і уперту Вітчизну зоряну мою. 14. Уже світає. 15. Аж страх погано у тім хорошім селі. 16. Нам Вітчизну все життя любити від усього серця, від душі. 17. Вірю в відродження і новий розквіт нашої вітчизняної кінематографії і цьому служитиму. 18. Неправдою весь світ пройдеш, та назад не повернешся. 19. Ще один відпрацьовано в радості день. 20. Тоді, хвиле, неси з милим, куди вітер віє.
2. Виконати повний синтаксичний аналіз 1 речення.
3. Записати слова фонетичною транскрипцією.
Її, радість, знання, сміється, голубка, дошці, піддашшя, лісовик, їхати, уїдливий, пісня, його, яма, натхнення, їсти, хвіст, єдність, кігті, несеться, ціна, ходять, мить, боротьба, граються, зжати, джеркотати, п’ють, зціпити, цвенькати, дзенькати, весняний, великий, виїжджений, ґедзь, зшити, джміль, маззю, бавляться, мільйон, павільйон, гільйотина, павутиння, розрісся.
4. Поставити замість крапок у, і чи в, й.
… лісі чувся пташиний гамір і пахло квітами. Велике значення … формуванні характеру має самовиховання. Зібралися … світлій хаті. Зашаруділо щось … хвої, і знову …се стихло. Зустрінемося … Львові. … день …де, … ніч …де. Ганна … Ядвіга – друзі. Євген … Юрій вирушили разом. Незабаром повернулися Ольга … Андрій. … гурті … каша їсться.
5.Виконати завдання тематичного оцінювання № 1 «Повторення вивченого у 5 класі» (варіант 3 повністю, варіант 2 – крім завдань 3 та 4 рівнів) за збірником М6.
6. Проаналізувати виділені слова як частину мови.
7. Розказати про казку як жанр. Які її особливості? Назвати імена авторів літературних казок.
8. Виконати ідейно-художній аналіз поезії Олександра Білаша.
Скажи людині добре слово.
Воно впаде, як в ґрунт зерно.
Якщо душа прийнять готова –
То прийметься й зійде воно.
І виросте зернятко в пояс,
А потім нива зашумить…
І вдячності почутий голос,
І для добра захочеш жить.
Скажи людині добре слово.