Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Листопад » 30 » Види складнопідрядних речень
19:12
Види складнопідрядних речень

 

В – 1.Спишіть. Підкресліть всі члени речення. Визначте вид складнопідрядного речення:

А – СПР з підрядним означальним;         Б – СПР з підрядним зясувальним;

В – СПР з підрядним обставинним;         Г – інший вид речення.

Якщо речення з підрядним означальним чи
з’ясувальним – накресліть схеми.

1. Засипав сніг стежку, що миша протоптала.

2. Якщо бажаєш буть заможним, у праці будь непереможним.

3. Нам треба вівчаря старого, щоб овець не порозгублював.

4. Стежкою, давно протоптаною в лісі, можна пройти до шляху.

5. Вони стрічались там, де веселяться зорі.

6. Є такі гірські вершини, що сягають аж до зір.

7.  Я не такий, щоб зрадити людину.

8. Біда навчить, кому подати руку.

9. Лечу, лечу, а серце мліє, передо мною сніг біліє.

10. Розкажи, як за горою сонечко сідає….

11. Мене питають, чому іду за нею слідом.

12. Схід уже червонів малиново, хоча навколо ще стояла пітьма.

В – 2. Спишіть. Підкресліть всі члени речення. Визначте вид складнопідрядного речення:                                                                      

А – СПР з підрядним означальним;         Б – СПР з підрядним зясувальним;

В – СПР з підрядним обставинним;         Г – інший вид речення.

Якщо речення з підрядним означальним чи
з’ясувальним – накресліть схеми.

1. Сьогодні я такий веселий, що молодіти хочу знов.

2. Люблю, коли хвилі юрбою шумлять.

3. Нічого не сталося, проте тривога ще відчувалася.

4. Серед великої тиші чулося тільки, як шелестіли листочки.

5. У селі, де немає молоді, немає майбутнього.

6. Іди, іди, дощику, упади, щоб плодами красувалися сади.

7. Скільки хвиль у бурхливому морі, стільки співів у серці моїм.

8. Косарі затягли пісню, так що аж луна пішла понад ставом.

9. Вона біжить, не помічаючи нічого навколо себе, не чуючи землі під ногами.

10. Я з тих країв, де над Дніпром цвітуть, шумлять гаї.

11. Гаснуть вогні, ніби в море падають янтарні зорі.

12. Білосніжні хмаринки, як піря, легенько пливуть краями неба.   

В – 3. Спишіть. Підкресліть всі члени речення. Визначте вид складнопідрядного речення:                                                                      

А – СПР з підрядним означальним;         Б – СПР з підрядним зясувальним;

В – СПР з підрядним обставинним;         Г – інший вид речення.

Якщо речення з підрядним означальним чи
з’ясувальним – накресліть схеми.

1. Люди, які жертвують усім для інших, творять святу справу.

2. Мені спочатку здалося, що кружляю на місці.

3. Як будеш, земле, ти щасливою, то буду в щасті жить і я.!

4. Стежина, як лоза виноградна, пнеться по білій стіні гори.

5. Дівчина стала радо розказувати йому, що збирає кленові листочки.

6. Весна наближалася, так що вже і вночі капало зі стріхи.

7. Людину привязує до певного місця на землі дім, де вона народилася.

8. Щоб вволю всього мати, треба чесно працювати.

9. Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна.

10. Люблю, коли хвилі шумують, лишаючи сліди.

11. Сумую знов за невідомим, що завжди манить далиною.

12. Хоч би як під правду брехня не рядилася, правда, як мати, на світі одна.

В – 4. Спишіть. Підкресліть всі члени речення. Визначте вид складнопідрядного речення:                                                                      

А – СПР з підрядним означальним;         Б – СПР з підрядним зясувальним;

В – СПР з підрядним обставинним;         Г – інший вид речення.

Якщо речення з підрядним означальним чи
з’ясувальним – накресліть схеми.

1. Там, де зорі сяють з-за гори, над водою гнуться явори.

2.Бережіться такого слова, що розєднує людей.

3. Люби свій труд, люби свою Вітчизну, й вона тобі віддячить за любов!

4. Що посієш, те й пожнеш.

5. Держімося землі, бо земля держить нас.

6. Я родом з тих країв, де пахне медом і землею.

7. Як добре тій людині жити, яка в житті не знала смутку.

8. Ми йдемо швидше і швидше, бо з нами молодість жива.

9. Вимагає час новий, щоб ми незнані вершини підкоряли.

10. Герої, до праці ставайте, виходьте на орні поля!

11. Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія.

12. Слово, що йде від серця, завжди проникає в серце.

 

В – 5. Спишіть. Підкресліть всі члени речення. Визначте вид складнопідрядного речення:                                                                      

А – СПР з підрядним означальним;         Б – СПР з підрядним зясувальним;

В – СПР з підрядним обставинним;         Г – інший вид речення.

Якщо речення з підрядним означальним чи
з’ясувальним – накресліть схеми.

1. Твій мужній голос музикою лине, як лине плескіт хвиль і сяйво без зірок.

2. Щасливий майстер, що з тяжкої брили прекрасну постать висікав на радість людям.

3. Обвіяний духом поезії пісень, неба, квіток, він неначе бачив душею свою Україну.

4. На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу.

5. То не любов, яка не вміє бажати іншому добра.

6. Як добре те, що смерті не боюся я…

7. День не хмарний, не сонячний, не золотий, а якийсь ніби срібний.

8. Людей, які прийшли з доброю місією, завжди зустрічають хлібом-сіллю.

9. З дороги видно було, як вився у низині кривульками глибокий Прут.

10. Ростуть слова, немов росте трава.

11. Хліб – то багатство, достаток, сіль – то гостинність і щирість.

12. Не може бути, щоб брат у лихій годині не підтримав брата.

 

В – 6. Спишіть. Підкресліть всі члени речення. Визначте вид складнопідрядного речення:                                                                      

А – СПР з підрядним означальним;         Б – СПР з підрядним зясувальним;

В – СПР з підрядним обставинним;         Г – інший вид речення.

Якщо речення з підрядним означальним чи
з’ясувальним – накресліть схеми.

1. Праця заради суспільного добра є те, чим треба міряти нашу свідомість.

2. Знання – ось та велика сила, що стоїть вище життя.

3. Епохо, дай мені натхнення, щоби людини горде ймення підносив вище за зірки.

4. Він повідомив, коли саме відбудуться збори.

5. Виткнулося сонце з-за гори й обдало світлом безкраї поля, усіяні, мов сльози, ранньою росою.

6. Угорі озвалися журавлі, що взяли літо на крила і полетіли в далекий вирій.

7. Там, де зорі сяють з-за гори, над водою гнуться явори.

8. Любить він такі ночі безвечірні, і цю тишу, і якусь таємничість.

9. Ви знаєте, як пахне хліб диханням сівача, вогнем безсонних діб.

10. Я знову згадав ті хвилини, що душу пянили мою.

11. Ми розвіяли хмари похмурі, щоб над нами сіяла блакить.

12. Над луками, залитими квітневою повінню, холонув оранжевий вечір.

Переглядів: 3451 | Додав: monko_n | Теги: Складнопідрядні речення, види, самостійно, СПР | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
...
Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх.
Олесь Гончар

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2024
    uCoz