Українська мова
11 клас
1. За поданою схемою складіть речення. Зробіть його повний синтаксичний аналіз.
12 балів
2. Поставте іменники в родовому відмінку однини.
Сибір _________, клуб ___________, Зелений Гай ________________, Париж ___________, Алтай ______________, портфель ___________, Тетерів ___________, дах ___________, млин _____________, грип ______________.
2 бали
3. Запишіть слова, вибравши відповідну літеру з дужок.
(К,к)__узнецький (М,м)__іст (вулиця); (К,к)__онституційний (С,с)__уд (У,у)__країни; (Я,я)__рославів (В,в)__ал (вулиця); (К,к)__озинські (Г,г)__орби (урочище); (В,в)__ерховна (Р,р)__ада; (К,к)__арельська (А,а)__втономна (Р,р)__еспубліка; (З,з)__бройні (С,с)__или (У,у)__країни; (К,к)__абінет (М,м)__іністрів (У,у)__країни; (Н,н)__ародна (П,п)__алата (Р,р)__еспубліки (І,і)__ндії; (Д,д)__ержава (Б,б)__ахрейн.
3 бали
4. Прочитайте фразеологізми. З’ясуйте їх значення. Напишіть, що об’єднує ці стійкі сполучення слів.
У всякого Мусія своя затія – ___________________________________________;
сплітати Химині кури – _______________________________________________;
от тобі, Гапко, і Київ – ________________________________________________;
Дуня з водокачки – ___________________________________________________;
не вмер Данило – болячка задавила – ____________________________________;
Кузьма Дем’яну рідний Федір – ________________________________________;
на тобі, Гавриле, що мені не миле – _____________________________________;
парочка – Мартин і Одарочка – _________________________________________;
який Сава, така й слава – ______________________________________________;
казала Настя, як удасться – ____________________________________________;
мели, Іване, доки вітру стане – _________________________________________;
велике свято, що Гриць у церкві – ______________________________________.
7 балів
5. Зредагуйте вислови.
Читацький абонент – _________________________________________________.
Передовий авангард – _______________________________________________.
Моя автобіографія – ________________________________________________.
Політична автономність – ___________________________________________.
Опера має авторитет у глядачів – ______________________________________.
Сказано на мій адрес – _____________________________________________.
Адреса місця проживання – __________________________________________.
Є багато альтернатив – ______________________________________________.
Видалити апендицит – _____________________________________________.
З іншого боку до теми підходить – ___________________________________.
Гарні буси – ______________________________________________________.
З точки зору вимог закону ― _______________________________________.
Користуватися вспишкою ― _________________________________________.
Електрополотер ― _________________________________________________.
6 балів
Усього – 30 балів
Українська література
11 клас
І. Напишіть твір-роздум на одну з тем:
1. «Душа стоїть у пам’яті, як в повені» (Ліна Костенко).
2. Розкриття душевного стану ліричного героя, мотиву туги за минущістю краси (за творами Євгена Плужника).
3. «Цілує, як друг, – продає, як Юда» (Григорій Сковорода).
12 балів
ІІ. Виконайте тести.
- Яку назву мала група українських митців-модерністів, яка керувалася таким кредо: «На теми, що нові, античний вірш складаймо»? Назвіть представників. ____________________________________________________________________________________________________________________________________
- б.
2. Дайте визначення жанру твору, який починається з опису села Семигори.
____________________________________________________________________
- б.
3. Хто з поданого ряду митців НЕ належить до родини Тобілевичів? (Підкресліть)
Марко Кропивницький, Микола Садовський, Іван Карпенко-Карий, Панас Саксаганський.
1 б.
4. Назвіть автора і твір, у якому «омузичнено» передано прихід весни, «квітами-перлами закосиченої»? _______________________________________
1 б.
5. Укажіть фольклорний жанр, для якого характерні метаморфози й напружений сюжет. __________________________________________________
- б.
6. Назвіть твір, цитату з якого наведено.
«Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим»____________________________
1 б.
8 балів
ІІІ. Подивіться на оригінальний зразок футуро-авангарду – скульптуру «Карусель П’єро» Олександра Архіпенка, який першим у скульптурі почав розписувати поверхню фарбами. У «скульптуро-живопису» колір підкреслює рельєф, а рельєф доповнює колір. Назвіть українського поета початку ХХ століття, творчість якого є також своєрідним авангардним експериментом. Укажіть літературний твір, форму і зміст якого, на Вашу думку, могла б передати ця скульптура Олександра Архіпенка. Свою думку аргументуйте.
8 балів
ІV. Назвіть три стильові напрями в літературі ХХ століття та митців, творчість яких містить ознаки цих напрямів.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3 бали
V. Виконайте ідейно-художній аналіз поезії Ліни Костенко.
Люблю чернігівську дорогу –
весною, влітку, восени.
Там досі моляться Стрибогу
високі в сонці ясени.
Дівчата ходять, мов княгині.
Цвітуть смарагдові луги.
Русявокосі Берегині
позолотили береги.
Там переходять шлях уповні.
Під осінь в кожному селі
немов димки димлять жертовні –
копають люди картоплі.
Бори стоять, такі соснові!
Ведмедів бачать уві снах.
Вінки цибулі бурштинові
там висять просто на тинах.
|
|
Від магістралі за два метри,
уся закутана в що є,
сидить бабуся, як Деметра,
у відрах моркву продає.
Шофер гальмує мимоволі,
стоять колеса в шелюзі, –
несе хтось яблука в приполі,
несе хтось груші в картузі.
І знову мчиш, як метеор ти.
І довго світяться в душі
оті розкішні натюрморти
уздовж доріг на спориші…
|
12 балів
Усього – 43 бали
|