Сайт учителя
української мови та літератури
Монько Ніни Юріївни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Березень » 6 » Завдання для індивідуальної роботи (до 12.03)
22:44
Завдання для індивідуальної роботи (до 12.03)

«БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ»

ВАРІАНТ І

1. Безсполучниковим складним реченням з однорідними (синтаксично рівноправними) частинами є речення:

А   Дитинству все казковим видається – не збіднюйте душі його красу!

Б   Мусим добре знати: крім весни і літа, є ще в нашім серці осінь і зима.

В   До правди тяжко ми доходим, неправда прийметься за мить.

Г   У зіницях печалі відбиваються люди, дерева, обличчя.

2. Безсполучникове складне речення з неоднорідними частинами є в рядку:

А   Нема без втрати перемоги, без горя радості нема.

Б  Замовк жартівливий вітер, причаїлась верба зелена, ущухли голосні пташки.

В   Переконатися пора: зробивши зло – не жди добра.

Г   Рівнина мовчала; жодного згуку не було чути.

3. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено):

А  Ластівки літають низько завтра буде дощ.

Б  Махнула осінь в ліси вони зацвіли пурпуровими сірими та жовтими фарбами.

В   Рум’яна осінь хилить віти горіхи жовкнуть на ліщині.

Г   Бачу здалеку хвиля іскриста грає вільно по синьому морю.

 4. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки пропущено):

А   Глянув на Дніпро і душа зраділа.

Б   Стоїть край лугу і сміється мати я пам’ятаю день той дотепер.

В   Гуляють хмари сонце спить.

Г   Був гарячий червневий день сонце палило нестерпно замовкли птахи квіти і дерева стомлено опустили листя.

5. Установіть відповідність між безсполучниковими складними реченнями та видом смислових відношень між їхніми частинами.

1. Одночасність подій;

2. часова послідовність;

3. зіставлення явищ;

4.  наслідкові.

A) Пригріло сонечко, обсохла земля, потягло орача в поле (М. Коцюбинський).

Б) На калині чорний ворон кряче, на чужині сиротина плаче (Народна творчість).

B) Прийде осінь – у засіках буде хліб золотий (О. Десняк).

Г) Два голуби гуде, голубка туркоче (Народна творчість).

Д) Вона була при зброї: у руках був заступ гострий (Леся Українка).

6. Установіть відповідність між схемами та безсполучниковими складними реченнями (розділові знаки пропущено).

1. [ ] – [ ],[ ].

2. [ ], [ ], [ ].

3. [ ]:[ ].

4. [ ]:[ ], [ ], [ ].

A) Сім’я вечеря біля хати вечірня зіронька встає дочка вечерять подає.

Б) У всякого своя доля і свій шлях широкий той мурує той руйнує той неситим оком за край світа зазира.

B) Поглянув я на ягнята не мої ягнята.

Г) Умовк Кобзар сумуючи щось руки не грають.

Д) Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить. (З творів Т. Шевченка)

7. Виправити пунктуаційні помилки у реченнях.

А) Махнула осінь в ліси: вони зацвіли пурпуровими, сірими та жовтими фарбами.

Б) Поет повинен промовляти до світу мовою і голосом свого народу, тільки тоді він стане великим.

В) На панському лані вже стояли полукіпки довгими стійками, на людському полі не видно було ні снопа.

8. Скласти з простих речень складні безсполучникові. Поставити потрібні розділові знаки.

А) Од вітру тихо поскрипувала і зітхала верба. Її однотонне старече квиління проникало у тіло людини, розходилось по ньому і знаходило інший відгомін.

Б) А позаторішньої весни Кульбабенко не повернувся з розвідки. Якась каїнова душа виказала його.

9. Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкреслити граматичні основи, позначити межі частин, накреслити схеми речень.

1. Сонце червоно граючи  сідало захід палав наче пожежею. 2. І я прошу  поїдьте і погляньте  не маємо для спокою підстав. 3. Ще сонячні промені сплять  досвітні огні вже горять.

ВАРІАНТ ІІ

1. Безсполучниковим складним реченням з однорідними (синтаксично рівноправними) частинами є речення:

А   Вечір палить вікна незнайомі, синя хмара жаром пройнялася, ліс просвічує огнем.

Б   Мусим добре знати: крім весни і літа, є ще в нашім серці осінь і зима.

В   Дитинству все казковим видається – не збіднюйте душі його красу!

Г   У зіницях печалі відбиваються люди, дерева, обличчя.

2. Безсполучникове складне речення з неоднорідними частинами є в рядку:

А  Місяць на небі, зіроньки сяють, тихо по морю човен пливе.

Б   Малі озерця блискають не злісно, колише хмара втомлені громи.

В   У гаю, гаю вітру немає; місяць високо, зіроньки сяють.

Г   Воду для пиття наш куточок носить аж з лісу: там вона набагато смачніша, ніж колодязна.

3. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено):

А  Став у хоровод танцюй.

Б   А ще таку я вирізьблю картину зі всіх дворів збігається рідня.

В   З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять мовчазно.

Г   Небо було синіше від моря море було синіше од неба.

 4. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки пропущено):

А   Мені здається твої очі в мою душу світять з вишини.

Б   Темная діброва стихла і мовчить листя пожовтіле з дерева летить.

В   Гуляють хмари сонце спить.

Г   Співала колосом нива співали колоски над нею.

5. Установіть відповідність між безсполучниковими складними реченнями та видом смислових відношень між їхніми частинами.

1. Пояснювальні;

2. доповнювальні;

3. зіставлення явищ;

4.  наслідкові.

A) То не хмара – біла пташка хмарою спустилась (Т. Шевченко).

Б) Посієш вчинок – виросте звичка (Народна творчість).

B) Раптом вовк насторожився: йому почулися постріли (М. Вінграновський).

Г) Мати вірила: земля усе знає (М. Стельмах).

Д) Мріють крилами з туману лебеді рожеві,сиплять ночі у лимани зорі сургучеві (В. Симоненко).

6. Установіть відповідність між схемами та безсполучниковими складними реченнями (розділові знаки пропущено).

1. [ ] – [ ],[ ].

2. [ ], [ ], [ ].

3. [ ]:[ ].

4. [ ]:[ ], [ ], [ ].

A) Поглянув я на ягнята не мої ягнята.

Б) Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить.

B) Умовк Кобзар сумуючи щось руки не грають.

Г) Сім’я вечеря біля хати вечірня зіронька встає дочка вечерять подає.

Д) У всякого своя доля і свій шлях широкий той мурує той руйнує той неситим оком за край світа зазира. (З творів Т. Шевченка)

7. Виправити пунктуаційні помилки у реченнях.

А) Гляне, холодною водою обіллє. Б) Не дивися в душу думи там сумні.

В) З неба, як розтоплене золото, ллється на землю блискучий світ сонця: на ланах грає сонячна хвиля; під хвилею співає хліборобська доля.

8. Скласти з простих речень складні безсполучникові. Поставити потрібні розділові знаки.

А) Не може людина самотньою жити. Забула б і пісню, і поклик мети.

Б) Вода вже не хлюпотіла, не капотіла, не лилася ласкаво. Вона вдарила загрозливо й важко .

9. Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкреслити граматичні основи, позначити межі частин, накреслити схеми речень.

1. Не кидай іскри в солому і сама згорить і село спалить. 2. Отакий і рости, сину, цікавий до всього: життя треба знати. 3. Війнув вітерець листя осипалось додолу.

 

 

1. Записати речення, вставити пропущені букви. Визначити тип односкладних речень. Зробити синтаксичний розбір останнього речення.

 

Мріют.. крилами з туману леб..ді рожеві. Пер..хо..у за осі..ю браму крізь омиті падолистом дні. Вчит..ля й дер..во пізнають з плодів. За рідний край жит..я ві..ай. На сизих луках скош..но отаву.

 

2. Записати речення, розставити розділові знаки, підкреслити члени речення, побудувати його структурну схему. Зробити морфологічний розбір підкресленого слова.

Коли засне немов дитя шалене

Глибоке місто неспокійним сном

Вона (тополя) приходить здалеку до мене

І шелестить до мене під вікном

Щоб повертався я на Україну

Плугами чорнокрилими орать

І тополята в полі поливать

І поливати землю тополину...(М. Вінграновський)

 

3. Написати правильно слова:

Біло(сніжний), молочно(білий), поза(очі), повік(віки), у(сто)крат, один(одинцем), переді(мною), не(мов)би(то), уві(сні), з давніх(давен), до(завтра), після(завтра).

 

4. Складіть невеликий твір-розповідь у художньому стилі, взявши за епіграф рядок ”Тяжко щастя знайти, а легко його загубити”.

 

5. Назвіть види односкладних речень, наведіть приклади. В одному з речень підкресліть його члени.

 

6. Запишіть 5 народних прислівїв і приказок, побудованих на антонімії. Яка роль у них антонімів?

 

7. Доберіть синоніми до поданих слів:

Гонор, характер, вайлуватий, вередливий, економний, ввічливий, богатир, багатир, відомий, бравий.

 

8. Поставити у кличній формі такі слова:

Кравець, швець, молодець, мудрець, слухач, жнець, митець, друг, Зоя Анатоліївна, Петро Лукич, панна Софія, Любов Макарівна.

 

9. Виправити недоречно вжиті вислови.

Я зробила переклад при допомозі словника.

Оля сама найкраща дівчина.

Поступило в продаж дитяче взуття.

По закінченню школи буду працювати.

Я думаю, що мені повезло.

Адреса місця проживання мені невідома.

Юрій Гагарін – перший піонер космосу.

Відношення між державами погіршилися.

Переверніть сторінку книжки і слідкуйте далі.

Переглядів: 596 | Додав: monko_n | Теги: індивідуальна робота, українська мова, підготовка до олімпіади, безсполучникове речення | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
...
Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за приступність мови, за багатство мови...
Максим Рильський

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
    І НАУКИ УКРАЇНИ
  • УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОДА
  • ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОІППО
  • ВІДДІЛ ОСВІТИ
    НІЖИНСЬКОЇ РДА

  • Copyright monko_n © 2019
    uCoz