Попереду ще кілька днів відпочинку, які я пропоную використати для самовдосконалення.
1. Підкреслити всі члени речення. Надписати їх різновиди (членів речення). Виписати з тексту прислівники, визначити їх розряди (означальний: якісно-означальний, кількісно-означальний, способу дії; обставинні: місця, часу, причини, мети).
1.Не знайшовши броду, не лізь у воду. 2. Співає тиша десь, квітніє у просторах. 3. Ми на роботу на світ народились, ми для борні живемо. 4. Наш отаман Гамалія, отаман завзятий, забрав хлопців та поїхав по морю гуляти. 5. На хвилі місяць грає симфонію без слів. 6. Самотній, з журавлем, колодязь над полем журиться давно. 7. Завжди терновий вінець буде кращий за царську корону. 8. Від Дніпра ледь повівав теплий низовий вітер. 9. Безконечним океаном голубіють всюди далі. 10. З високої полонини долинають звуки трембіт і линуть над межигір’ями й ущелинами. 11. Над головами в морозяному повітрі яскраво пломеніли золотими жучками зорі. 12. Надходила та драматична пора, коли в невидимім поєдинку літо схоплюється з осінню. 13. З жарту і біда часом буває. 14. Чепурні берези, як русалки, маяли на вітрі зеленими косами. 15. І був той ліс мені як рідна мати. 16. Вітри на кленах грають, мов на мідних трубах. 17. З трави неждано скочить сонце, немов сполохане лоша. 18. Зорі мигтіли, тріпотіли по обрію, мов живі. 19. Через майдани пливуть тумани, мов білий шовк. 20. На небі висипали зорі, як золоте насіння. 21. А з-за воріт, неначе сніжні хмари, біліють коси матерів. 22. Від люті став він червоний як рак. 23. Після напруженої праці хлопці спали як мертві. 24. Діти інколи міркують цілком як дорослі. 25. Гуро й Василь слухали старого академіка як зачаровані. 26. Троянда барви-промінці кладе на сіножать. 27. На схід по небу прокотилася зоря-комета. 28. То плаче небо зорями-слізьми над нами. 29. Живуть на Зачіплянці здебільшого праведні люди, або, як Микола-студент сказав би, правильні. 30. В навстіж відчинених дверях молодих зустрів генерал-лейтенант Григорій Григорович. 31. А хто Поезію-царицю посміє кинуть у темницю? 32. Вдарим по струнах з колишньою силою піснею-бурею, піснею-силою. 33. Це – мій народ. Спогорда не дивись, що в нього руки з праці вузлуваті, – душа його пречиста, яко свято, а в серці дума й пісня обнялись.
2. Розібрати за будовою слова. Визначити їх частиномовну приналежність. До виділених слів дібрати спільнокореневі.
Перерозподіл, прийшов, водичка, водій, переводити, згода, година, сніговий, струнко, обчислити, ростимуть, заохочення, по-новому, злива, полезахисний, кусається, дотик, прошарок, командуючи, материнство, волелюбність, льодохід, розтанцюватися, двічі, співдоповідь, заколосяться, працюють, схотів, міжпланетний, закоханий, передмова, агіткультбригада, золотоверхий, першоцвіт, різнотрав’я, вірний, суперечливий, людський.
3. Ідейно-художній аналіз поезій сучасних письменників (тема, ідея, образи).
|